نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. مهر 1396 - 23:34   |   کد مطلب: 23726
جسد استفان پادوک، عامل تیراندازی مرگبار لاس وگاس برای کالبدشکافی و آزمایش مغز او به دانشگاه استنفورد منتقل می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس؛ جسد استفان پادوک – عامل تیراندازی مرگبار لاس وگاس – برای کالبدشکافی و آزمایش مغز او به دانشگاه استنفورد منتقل می شود.

جان فودنبرگ – مسئول پزشکی قانونی لاس وگاس- در باره انتقال جسد پادوک به دانشگاه استنفورد گفت: کالبدشکافی روی بدن این قاتل 64 ساله تکمیل شده است. اما بررسی علت، شیوه مرگ وی، شرح وقایع به ترتیب زمانی به ماه ها زمان نیاز دارد. به همین منظور جسد وی برای آزمایش مغز او به دانشگاه استنفورد منتقل می شود.

محققان جزئیات زیادی در مورد وقایع رخ داده به ترتیب زمانی ارائه کرده اند که تا حدودی انتقادات علیه پلیس را کم می کند. در حال حاضر، انتقاداتی بر پلیس لاس وگاس وارد است مبنی بر اینکه پلیس پس از شلیک اولین گلوله از اتاق طبقه 32 هتل مجاور کنسرت موسیقی، می توانست اقدامات بیشتری برای متوقف کردن قاتل انجام دهد.

جو لمباردو – رئیس پلیس کلارک کانتی- معتقد است شنیدن کلمه بی کفایت در فضای عمومی برای یک پلیس آزاردهنده است.

لمباردو در توضیح شرح وقایع تیراندازی لاس وگاس به ترتیب زمانی گفته بود پادوک ساعت 9 و 59 دقیقه شب پس از از پای درآوردن نگهبان غیرمسلح، حدود 200 گلوله را به سوی مردم شلیک کرد. ولی اظهارات او در روزهای بعد در مورد شرح وقایع به ترتیب زمانی تا حدودی تغییر کرد. با وجود این، وی با اقتباس از گزارش بازرسی بصری مغز پادوک اعلام کرده هیچ تغییر در وقایع رخ داده به چشم نمی خورد.

فودنبرگ معتقد است کشف حوادث پیش از مرگ پادوک و نحوه کشته شدن او صرفا از طریق آزمایش‌های نوروپاتولوژی بافت مغز این قاتل ممکن است. دانشگاه استنفورد آمادگی خود را برای انجام این آزمایش‌ها اعلام کرده است.

استفان پادوک 64 ساله از طبقه سی و دوم یک هتل به جمعیت مردم در یک جشنواره موسیقی تیراندازی کرد. این تیراندازی 58 کشته و بیش از 500 مجروح بر جای گذاشت. گفته می شود عامل این تیراندازی خونبار در تاریخ آمریکا پیش از رسیدن نیروهای پلیس خودکشی کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که وی به مدت 72 دقیقه به سمت مردم تیراندازی می‌کرده است و توانسته 23 قبضه اسلحه را با خود به داخل هتل محل اختفایش ببرد. با این حال، کشف شواهد جدید  تا حدودی بر شرح وقایع ارائه شده از سوی پلیس تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار