نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. مهر 1396 - 13:46   |   کد مطلب: 23676
فرمانده ناجا گفت: با تلاش همکارانم از نقطه صفر مرزی تا قلب پایتخت امنیت برقراراست وپلیس اجازه جولان به اراذل و اوباش را نمی دهد و با کوچکترین تحرکات مقابله می کند .

به گزارش ملایری ها به نقل از راه دانا؛ سردار حسین اشتری شنبه شب در برنامه تلویزیونی «نگاه یک» گفت : براساس افکار سنجی چهار دستگاه معتبر در سال گذشته، از میان ۳۲ دستگاه خدمت رسان رتبه پلیس چهارم است. این جایگاه در سال قبل تر هشتم بود.

وی ادامه داد: اعتماد مردم به پلیس افزایش یافته است. البته مردم برخی اشکالات را مطرح کردند که ما باید آن را اصلاح کنیم.

فرمانده ناجا در مورد امنیت در کشور گفت: امنیت ابعاد مختلفی دارد که یک بعد آن فیزیکی است که شامل برخورد با اشرار گروهک های تروریستی می شود. مردم در کشورهای اطراف احساس امنیت ندارد اما خوشبختانه در کشور وضعیت امنیتی بسیار خوب است. اگر گاهی تحرکاتی هست یکی از دهها توطئه ای است که دشمنان دارند.

وی تاکید کرد: معتقدیم امنیت باید برای جان؛ مال و ناموس مردم هم وجود داشته باشد. ما به دنبال ارتقای امنیت در داخل کشور و برخورد با تعدی کنندگان به حقوق شهروندان هستیم.

اشتری در مورد چرایی اجرای چند باره طرح دستگیری اراذل و اوباش گفت: تعدادی از این افراد پس از دستگیری به جامعه بر می گردند اما برخی دیگر بار دیگر به سمت جرم می روند. برخی هم با توجه به افکاری که دارند  در زمان آزادی بار دیگر فکر  که عرض اندام  و خودی نشان دادن به سرشان می زند که خب این دسته از اوباش چون دارای پرونده هستند بلافاصله مورد شناسایی قرار می گیرند.



اشتری گفت : اگر کسی مخل نظم باشد با قاطعیت برخورد می کنیم و چند ماهی وضعیت در محل های اجرای پاکسازی ، بهبود می یابد. شهروندان در  هرجای کشور اگر با اشرار و اراذل و اوباش روبرو شدند به پلیس اطلاع دهند و ما وظیفه داریم بلافاصله برخورد کنیم. با بیش از ۹۰ درصد اراذل با قید فوریت برخورد می کنیم.

به گفته اشتری سال گذشته ۱.۵ میلیون تماس با سامانه ۱۹۷ گرفته شده است و اگر در ماموریت ها قصور بوده است، مردم می توانند آن را گزارش کنند.

رئیس پلیس کشور افزود: در حوزه اراذل اوباش به مردم می گویم هرکجا با فرد شروری روبرو شدند که باعث نا امنی هستند، به پلیس اطلاع دهند و قول می دهیم با آنها برخورد کنیم. همه گزارش هایی که با سامانه ۱۱۰ در میان گذاشته می شود با دقت مورد بررسی قرار می گیرد و پرونده آن تا حصول نتیجه همچنان مفتوح است.

وی در مورد زمان رسیدگی به ماموریت ها توسط پلیس ۱۱۰ اظهار داشت: در نظر سنجی های انجام شده ماموران پلیس در کمترین زمان به محل ماموریت ها می روند اما ممکن است گاهی در اجرای ماموریت ها کم توجهی شده و زمان حضور ماموران به نیم ساعت هم برسد.

فرمانده ناجا در مورد وقوع برخی حوادث که موجب ایجاد نا امنی فکری در جامعه می شود، گفت: وقتی اتفاقاتی مانند کودک ربایی رخ می دهد وظیفه خود می دانیم که با اولویت به آن رسیدگی کنیم. در یک مقطع زمانی سه مورد رخ می دهد اما نباید آن را بزرگ کنیم که آرامش مردم را بگیریم. یک مورد هم زیاد است اما برخی رسانه ها خطی را دنبال می کنند که نشان دهند امنیت در کشور نیست و به دنبال برهم زدن امنیت هستند.

فرمانده ناجادر ادامه با تاکید بر امر اموزش در رسته ها و روه های پلیس  افزود: پلیس های تخصصی از سال های گذشته راه اندازی شده اند. با آسیب شناسی های انجام شده اگر می خواهیم پلیس در شان نظام اسلامی باشد باید آموزش ها را افزایش دهیم. 



وی با اعلام اینکه از نظر تعداد مامور  پلیس دچار کمبود هستیم، تصریح کرد : به ازای هر هزار نفر تا ۸ پلیس در برخی کشور ها وجود دارد اما در کشور ما با بکارگیری سربازها، به ازای هر هزار نفر جمعیت ۳.۸ نفر پلیس داریم.

وی در مورد تخطئی برخی افراد صاحب منصب از قانون و تعدی به ماموران پلیس گفت: ماموران باید قانون را با رعایت اخلاق و مهربانی اجرا کنند. هرکسی به مامور قانون بی احترامی کند و باعث هتک حرمت او شود با برخورد  قاطعانه و شکایت قضایی ناجا رو به رو می شود  ما در چند مورد اجازه ندادیم به مامور ما بی حرمتی شود و موضوع را با تمام قوا پیگیری کردیم و خدا را شکر با عنایت دستگاه قضا موفق شدیم حق ماموری را که مورد ظلم و نامهربانی قرار گرفته بود را پس بگیریم .

اشتری در مورد برخورد با پلیس های متخلف  نیز گفت: اگر گزارشی از تخلف ماموران دریافت کنیم به آنها رسیدگی می کنیم. دفتر پیگیری ویژه، بازرسی و سامانه ۱۹۷ پرونده های گزارش شده را بررسی می کنند. به نسبت قدرت اختیارت و وسعت کار، ماموران پلیس کمترین تخلف را دارند.



فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اقدامات بهبود معیشت کارکنان  پلیس تاکید کرد: هنوز با معیشت نرمال کارکنان فاصله داریم و نتوانستیم معیشت آنها را ارتقا دهیم. در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شداما ماموران مجاهدانه بدون توجه به این موضوعات خدمت می کنند. امسال هم گام های دیگری را برای بهبود معیشت کارکنان بر می داریم

دیدگاه شما

آخرین اخبار