نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مهر 1396 - 9:31   |   کد مطلب: 23645
فرماندار ملایر گفت: در سطح شهرستان برنامه ریزی برای برگزاری یک همایش شهرستانی با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و تقدیر از تلاشگرانی که در عرصه روستا تلاش می کنند، انجام شده است.

عبدالعظیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با تبریک روز روستا به روستاییان و روستان نشینان اظهار داشت: روز روستا فرصتی است تا که درزمینه پاسداشت فرهنگ روستا و توجه جدی و واقعی به مردم روستا و جایگاه روستاییان تلاش کنیم.

وی افزود: این روز فرصتی است که مسئولین و سیاست مداران کلان ملی برنامه هایی را برای روز روستا در نظر بگیرند.

فرماندار ملایر گفت:  در سطح شهرستان برنامه ریزی برای برگزاری یک همایش شهرستانی با حضور دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها و تقدیر از تلاشگرانی که در عرصه روستا تلاش می کنند، انجام شده است.

وی  فضا سازی در تمامی روستاها مرتبت با این روز را از دیگر برنامه های روز روستا در شهرستان عنوان کرد و گفت: نمایشگاهی نیز در سطح ملی برگزار شده که نمایندگانی از ملایر در آن حضور خواهد داشت.

رضایی به برگزاری دومین همایش ملی روستا اشاره کرد و گفت: در این همایش سه نفر از شهرستان ملایر حضور داشته و دهیار روستای جوراب به عنوان یکی از دهیاران نمونه استان در این همایش حضور خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ما بایستی در این روز از روستاییان که مظهر پاکی و صداقت و ایمان و تلاش و کار هستند، ارج نهاده و از آنان قدردانی کنیم.

 فرماندار ملایر به تلاش هر چه بیشتر در راستای  توسعه پایدار تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود  که نقش روستاها همچنان پر رنگ دیده شده وبرای رفع کمبود های روستا تلاش شود تا روستاها تخلیه نشوند.

وی پایداری تولید و توسعه پایدار را از مهمترین اولیوت ها برای هر روستا بیان کرد: قطعا این مسئله بر حفظ روستا ها و برای تقویت سکونت و حفظ جمعیت پایدار در روستاها کمک میکند.

رضایی تاکید کرد:  دولت دوازدهم خوشبختانه به موضوع توسعه روستاها نگاه ویژه ای دارد و در برنامه ریزی ها اجتماعی آموزشی و بهداشتی روستاها به خوبی دیده شده اند.

وی طرح تحول نظام سلامت را از نمونه های بارز توجه به روستاها عنوان کرد و گفت: در این طرح  پرداخت روستاییان در بحث هزینه های درمانی به3 درصد رسیده است.

فرماندار ملایر گفت:  تاش ما این است  که در سایر نیاز هایی که مردمان روستا دارند بتوانیم با آنها همکاری و همدلی و به این نیاز های آنها پاسخ مثبت بدهیم.

وی رسیدگی به امور تولید و اشتغال روستاییان از اولیوت های کاری عنوان و بیان کرد: اگر ما نتوانیم مشکل اشتغال روستاییان را حل بکنیم مشکل مهاجرت روستاییان افزایش خواهد یافت.

رضایی گفت: در دولت یازدهم بحث بهسازی بافت روستایی به طور ویژه پیگیری و انجام شد و خانه های روستایی فرسوده بسیاری ایمن سازی و بهسازی شد.

وی افزود:  در بحث بهسازی جاده ها و کوچه ها و خیابان های روستایی هم تلاش چشم گیری شده و بخش عمده روستاهای ما در این زمینه بهسازی شدند.

فرماندار ملایر گفت:  در مقایسه با سال های گذشته در دولت یازدهم تحولات خوبی در روستاها انجام شده است و گازرسانی به روستاها یکی از این اقدامات است.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تنها 8 روستا از مجموع  208 روستای در شهرستان در پایان سال بدون گازرسانی مانده اند که در سال آینده انجام می شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار