نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. مهر 1396 - 12:23   |   کد مطلب: 23608
سخنگوی شورای شهر ملایر گفت: صحیفه سجادیه دارای منبع غنی معرفتی شیعه است که باید هر چه بیشتر به آن توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی سبزینی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با صحیفه سجادیه را منبع غنی معرفتی شیعه عنوان و اظهار داشت: صحیفه سجادیه یادگار بزرگ امام سجاد(ع) است که در بین شیعیان بسیار غریب است.

وی افزود: از نهج البلاغه به عنوان  برادر قرآن  و از صحیفه سجادیه به عنوان خواهر قرآن یاد می شود، اما کتاب بزرگ صحیفه سجادیه گاها کم توجهی می‌شود.

سخنگوی شورای شهر ملایر تاکید کرد:  امام چهارم شیعیان در این کتاب  معارف شیعه را در غالب دعا بیان کرده است.

وی گفت: علی رقم مشکلات موجود در زمان زندگی امام سجاد(ع)، این امام همام  سکوت نکرده و با توجه به اینکه در ظاهر خلافت را بر عهده نداشت اما مسائل شیعیان را در این کتاب آورده است.

حجت الاسلام سبزینی بیان کرد:  امام سجاد(ع) با آن  همه مصائب و مشکلاتی که دیدند اما از معارف شیعه غافل نشده و آنان را در قالب دعا بیان کردند.

وی تاکید کرد: صحیفه سجادیه دارای منبع غنی است که باید هر چه بیشتر به آن توجه شود.

استاد حوزه ملایر عمده کار امام سجاد(ع) را ادامه قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و گفت: هر چند بیان شده که "کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود" اما باید گفت اگر امام سجاد نبود کربلا در کربلا می ماند چرا که حضرت زینب(س) نیر به امام زمان خویش اقتدا می کردند.

وی تاکید کرد: این امام بزرگوار چند روزی از باب مصلحت بیمار بودند و نباید بیان شود که امام بیمار و زین العابدین بیار و این اجحاف در حق این امام است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار