نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. مهر 1396 - 20:33   |   کد مطلب: 23543
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر از اجرای نمایش «گل زخم» در ملایر همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی‌زاده بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه طراحی و نقاشی در ملایر اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی  در مجتمع فرهنگی و هنری ملایر دایر شده است.

وی افزود: این نمایشگاه شامل 48 اثر هنری از عبدالله حیدری هنرمند خوش‌ذوق ملایری است که طراحی‌ها، همه یا از روی مدل زنده و یا از روی عکس درباره طبیعت و روستاهای ملایر کشیده شده است.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر بیان کرد: این آثار عموما با استفاده از ذغال؛ مداد، مداد کنته، طراحی و از خط‌های بیانی و اکسپرسیونیسم استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه  تا 6 مهرماه در مجتمع اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر برپاست گفت: علاقمندان هنر طراحی و نقاشی می‌توانند تا همه روزه از این نمایشگاه دیدن کنند.

جمالی‌زاده در ادامه از اجرای نمایش «گل زخم» در ملایر خبر داد و افزود: به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایش «گل زخم» کاری از گروه تئاتر یاس کبود به نویسندگی سیدصادق فاضلی و کارگردانی مهدی روزبهانی در روزهای دوم و سوم مهرماه در ساعات16، 17 و 18 در سالن مرکز آموزش هنر ملایر به اجرا می‌رود.

وی تصریح کرد: نمایش «گل زخم» با موضوع دفاع مقدس و درباره مادری است که سه فرزندش در جنگ شهید می‌شوند؛ همسرش نیز در دریا غرق می‌شود و پیکر هیچ کدام بازنمی‌گردد و پیکر آخرین فرزندش که برمی‌گردد به اشتباه توسط خانواده دیگری برده می‌شود؛ مادر وقتی خوشحالی این خانواده را از بازگشت پیکر فرزندشان می‌بیند، حاضر نمی شود پیکر فرزندش را پس بگیرد و این حکایت، نهایت قدرت تحمل یک مادر را نشان می‌دهد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: در این نمایش فروزان حسینی، مهدی روزبهانی به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌کنند و موسیقی و نورپردازی نیز بر عهده راضیه روزبهانی است.

وی اضافه کرد: نمایش «گل زخم» در هفته دفاع مقدس سال 93 با چهار اجرا در مرکز آموزش هنر ملایر با استقبال عموم تماشاچیان مواجه شد، ادامه داد: این نمایش تنها نماینده استان همدان در بیست و سومین جشنواره سراسری تئاتر ماه تهران در سال 93 بود که توانست در این جشنواره به عنوان یکی از آثار برتر شناخته شود.

جمالی‌زاده با بیان اینکه این نمایش در بیست و یکمین جشنواره منطقه‌ای لاله‌های سرخ اندیمشک به عنوان اثر برتر به جشنواره ملی خرمشهر معرفی شد، گفت: در این جشنواره فروزان حسینی، جایزه بهترین بازیگری زن را به خود اختصاص داد.

 وی به اجرای  عمومی نمایش «سفر باور نکردنی آلیس در سرزمین عجایب» در ملایر همزمان با هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این نمایش نیز به نویسندگی مهدی مهدی‌آبادی و کارگردانی مهدی روزبهانی در روزهای 27 و 28 شهریورماه با 10 سانس اجرا در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری ملایر به نمایش درآمد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در این نمایش فروزان حسینی، سیدمهرداد کاووس حسینی، مهدی روزبهانی، محمد محسنی، حامد زنگنه، محسن حیدری، مهشید صارمی، محمد جواد خالقی، امیر محمد رضایی، و محدثه یاری به عنوان بازیگر ایفای نقش می‌پردازند.

وی افزود: امید انصاری (طراحی صحنه و لباس)، مهدی فتحی (آهنگساز)، امید انصاری (طراح گریم)، فروزان حسینی به عنوان (مجری گریم)، فریده همایی(مترجم)، امیر بیگی(ساخت عروسک)، صالح حیدری(نورپردازی)، راضیه روزبهانی(موسیقی و افکت) از دیگر عوامل این نمایش هستند.

جمالی‌زاده یادآور شد: مدیریت صحنه نمایش بر عهده حامد زنگنه، عکاسی با مریم روزبهانی، شعر با خانم خراسانی و طراحی پوستر و بروشور نیز با شبیر ترابی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش برای شرکت در جشنواره تئاتر بین‌المللی کودک و نوجوان همدان آماده شده که امیدواریم با نقش آفرینی خوب و تلاش عوامل آن بعد از بازبینی کارشناسان تئاتر، جواز شرکت در این جشنواره مهم را به دست آورد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار