نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. شهريور 1396 - 8:25   |   کد مطلب: 23475
امام جمعه ملایر با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در امر ازدواج آسان بسیار مهم است، گفت: خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در مجمع بسیج شهرستان ملایر با اشاره به اینکه راه‌های ازدواج آسان در دین مبین اسلام ارائه شده است، بیان داشت: در این راستا هم راهکارهای علمی و هم عملی را ائمه معصومین(ع) در عمل نشان داده‌اند، اینکه چگونه می شود یک ازدواج آسان را رقم زد .

وی ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را مثال زدنی خواند و گفت: امروز بشریت سرسفره این خیل کثیر نشسته‌اند دریایی از فضائل،عظمت و شکوه، که این دو دریا وقتی به هم می‌رسند بسیار آسان و ساده است و نمونه‌ای بالایی از ازدواج آسان که در اسلام به ما ارائه شده است .

امام جمعه ملایر با بیان اینکه به بهانه تحصیلات عالیه ازدواج‌ها را سختگیرانه می کنند، افزود: خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است و معصومین(ع) راه را به ما نشان داده‌اند .

وی با اشاره به زندگی و ازدواج شهید «حججی» گفت: مهریه همسر شهید «حججی» حفظ قرآن و 14 هزار صلوات است وقتی می‌گویند شهید قبل از شهادتش شهید بود به معنای این است که رسم و رسوم‌ها و چشم و هم چشمی‌ها، زرق و برق‌های زندگی را نادیده گرفته؛ که این خود شهادت می‌خواهد .

برقراری عنوان کرد: پا روی هوای نفس گذاشتن، بی توجهی به فشارهای اطرافیان و نفس خود شهادت و جهاد کبیر است و کسانی که سیره شهدا را پاس کرد‌ه‌اند، می‌دانند آنها چگونه زندگی و ازدواج کردند.

وی با بیان اینکه مسئولین کشور باید ساز و کار ازدواج آسان را فراهم کنند، گفت: یکی از مشکلات در حوزه آموزش و پرورش است، که دانش‌آموزی که ازدواج می‌کند دیگر باید از مدرسه برود، ازدواج که بد آموزی ندارد در حالی که به جای تشویق در امر ازدواج با فرد برخورد نیز می‌شود .

امام جمعه ملایر گرفتن وام ازدواج را یکی از مشکلات جوانان دانست و خاطرنشان کرد: گرفتن وام ازدواج و اشتغال باید آسان باشد نه اینکه هفت‌خوان پشت سر گذاشته شود و برنامه‌ریزی شود که یارانه زوج ضمانت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به گونه‌ای شود که جوانان برای شروع زندگی دغدغه‌ای نداشته باشند، با اشاره به بحث دانشجویی ابراز داشت: خوابگاه متاهلی یکی از مشکلات دانشجویان متاهل است.

برقراری با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس سازو کارهای ازدواج آسان را تصویب کنند، ادامه داد: یک جوان که ازدواج می‌کند نصف دین خود را حفظ کرده بنابراین نصف دیگر را نیز مسئولین و دست اندکاران کمک کنند حفظ شود .

وی از والدین خواست تا فرزندان خود را به ازدواج آسان تشویق کنند و افزود: مهریه و مراسمات سنگین از باب تشریفات نباشد چراکه بر اساس روایات وقتی یک جوان انگیزه پیدا می‌کند و آمادگی روحی و جسمی پیدا می کند برای ازدواج بدانید خدای متعال در همان روح و جسم جوان این استعداد را قرار داده که بتواند زندگی خود را تامین کند و توان اداره کردن زندگی را دارد .

امام جمعه ملایر با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در امر ازدواج آسان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: خدای متعال ازدواج آسان را تضمین کرده است خدا راحتی می خواهد در هر کاری اگر آسان برخورد کنید خداوند راحتی را نصیب می کند و اگر سخت بگیرید برشما سخت می گیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار