نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1396 - 20:15   |   کد مطلب: 23458
تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی بزرگ قاره‌ها را با پیروزی مقابل ایتالیا پشت سر گذاشت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ رقابت‌های والیبال قهرمانان بزرگ جهان، امروز آغاز شد و تیم ملی والیبال کشورمان در گام نخست در دیداری سخت به مصاف تیم ملی والیبال ایتالیا رفت. این دیدار از ساعت ۱۱ و ۱۰ به وقت ایران آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران ۱ ایتالیا ۱ / شاگردان «بلنجینی» پیروزِ ست دوم

**ست اول: ایران ۲۵ – ایتالیا ۱۹

بازیکنان ایران با لباس سفید مقابل لاجوردی پوشان ایتالیا قرار گرفتند.

سعید معروف، سید محمد موسوی، امیر غفور، میلاد عبادی‌پور، فرهاد قائمی، سامان فائزی، مهدی مرندی (دریافت) و مصطفی حیدری (توپ‌گیری) آغازکنندگان ایران در این مسابقه بودند.

شاگردان ایگور کولاکوویچ آغاز بهتری نسبت به تیم ملی ایتالیا داشتند و با برتری در اغلب فاکتور‌ها اجازه کار به حریف سرسخت خود ندادند. بازیکنان ایران با عملکرد عالی به ویژه در سرویس برتری در اغلب دقایق بازی را از آن خود کرده و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ مقابل حریف خود به پیروزی رسیدند.

تیم ملی والیبال ایران ۱ ایتالیا ۱ / شاگردان «بلنجینی» پیروزِ ست دوم

**ست دوم: ایران ۲۳ – ایتالیا ۲۵

در ست دوم مسابقه ایتالیایی‌ها برای جبران ست اول به میدان آمدند و در ابتدای ست دو امتیاز گرفتند، اما این بازیکنان ایران بودند که نتیجه را جبران کردند و امتیاز‌ها برابر شد. سپس هر دو تیم یک به یک امتیاز می‌گرفتند. در ادامه دو امتیاز از حمله گرفت و ۷ بر ۵ پیش افتاد. اولین وقت استراحت فنی در شرایطی کسب شد که دو تیم ۸ بر ۷ بودند و برتری با ایران بود.

بازیکنان ایران در ادامه باز هم مانند ست اول اختلاف امتیاز ایجاد کردند. بازیکنان ایتالیا هرچقدر در دریافت کم اشتباه بودند در ضربات آخر خوب عمل نمی‌کردند. اختلاف امتیاز ایجاد شده در امتیاز ۱۴ از بین رفت و بار دیگر دو تیم به تساوی رسیدند. دومین وقت استراحت فنی این ست در امتیاز ۱۶ بر ۱۵ به سود تیم ایتالیا رقم خود تا لاجوردی‌پوشان از ایران پیش بیافتند. امتیاز ۱۶ برای ایران را عبادی پور کسب کرد و پس از آن هفدهمین امتیاز توسط امیر غفور بدست آمد. ایتالیایی‌ها باز هم پیش افتادند، دو تیم شانه به شانه پیش می‌رفتند. ۲۰ بر ۱۹ برتری با ایتالیا بود که رضا قرا جانشین سامان فائزی شد. ۲۰ بر ۲۰ دو تیم به تساوی رسیدند.

حساسیت بازی در اواخر این ست بسیار بالا بود. هر دو تیم تلاش می‌کردند کمترین میزان خطا را داشته باشند. در نهایت ایتالیا موفق شد ۲۵ بر ۲۳ برنده این ست شده و نتیجه یک بر یک مساوی شود.

ایران ۲ –ایتالیا ۱ / بلندقامتان ایران پیش افتادند

 **ست سوم: ایران ۲۸ – ایتالیا ۲۶

تیم ملی والیبال ایران با سرویس میلاد عبادی‌پور آغاز کننده ست سوم دیدار بود. سرویسی که به امتیاز برای ایتالیا منجر شد.

دومین امتیاز ایتالیا از سرویس مستقیم برای این تیم بدست آمد. سامانه فائزی در این ست از ابتدای ست در زمین مسابقه بود. هرچند ایران در ابتدای ست از ایتالیا عقب افتاده بود، اما شاگردان کولاکوویچ نتیجه را جبران کردند و در امتیاز ۹ به تساوی رسیدند. در ادامه بازیکنان ایران در زدن سرویس اشتباهاتی داشتند و این اشتباهات برتری را به ایتالیا داد.

۱۸ بر ۱۶ برتری با ایتالیا بود که کولاکوویچ تقاضای وقت استراحت کرد. دو تیم بار دیگر و این بار در امتیاز ۲۲ به تساوی رسیدند تا این بار بلنجینی تقاضای وقت استراحت کند. در ادامه هر دو تیم یک به یک کسب امتیاز می‌کردند.

در نهایت تیم ملی والیبال ایتالیا ۲۸ بر ۲۶ این ست را واگذار کرد و ۲ بر یک عقب افتاد.

ایران ۲ –ایتالیا ۲ / بازی به ست پنجم کشیده شد

 **ست چهارم: ایران ۲۹ – ایتالیا ۳۱

لاجوردی‌پوشان ایتالیا که ست سوم را به ایران واگذار کرده بودند با توپ پر پا به چهارمین ست این مسابقه گذاشتند و در همان ابتدای ست از ایران پیش افتادند.

اختلاف امتیازی که بازیکنان ایتالیا با ایران ایجاد کردند موجب شده بود ایران نتواند اختلاف ایجاد شده را جبران کند. ایران با سه امتیاز از حریفش عقب افتاده بود. این اختلاف پوئن تا یک امتیاز هم کاهش پیدا کرد.

دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۴ به سود ایتالیا راهی دومین وقت استراحت در ست چهارم شدند. در ادامه اختلاف امتیاز کاهش پیدا کرده بود در نهایت دو تیم در امتیاز ۲۰ برابر شدند. دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر بودند که فرهاد سال‌افزون جای خود را به سعید معروف داد تا با قامت بلند خود در دفاع به تیم کمک کند. دو تیم در اوج حساسیت یک به یک کسب امتیاز می‌کردند. ۲۵ بر ۲۵ مساوی بود که سرمربی ایران تقاضای وقت استراحت کرد. در نهایت ایتالیا با حساب ۳۱ بر ۲۹ برنده شد و با به تساوی رساندن این پیکار، بازی را به ست پنجم کشید.

تیم ملی ایران ۳ – ایتالیا ۲ / غول کشی در اولین روز از جام بزرگان جهان در ناگویا

 **ست پنجم: ایران ۱۵ – ایتالیا ۱۱

ست سرنوشت‌ساز دیدار دو تیم ایران و ایتالیا را بازیکنان ایران آغاز کردند. هر دو تیم برای پیروزی به این ست آمده بودند و به خوبی می‌دانستند کوچک‌ترین تعلل و خطا به شکست آن‌ها منجر خواهد شد. کسب امتیاز دو تیم در ابتدای این ست به صورت پایاپای بود و هر دو تیم یک به یک پوئن می‌گرفتند. ایران ۵ بر ۳ پیش افتاده بود. امتیاز پنجم برای ایران موجب شد سرمربی ایتالیا تقاضای ویدئوچک کند.

این تقاضا برای ایتالیا بی نتیجه بود. برتری ایران ادامه داشت و دو تیم در امتیاز ۸ بر ۵ به سود ایران زمین خود را عوض کردند. بلافاصله بلنجینی تقاضای وقت استراحت کرد. برتری همچنان با ایران بود. ۱۲ بر ۷ نتیجه به سود ایران دنبال می‌شد و شاگردان ایگور تنها سه امتیاز تا قهرمانی فاصله داشتند. در نهایت بازیکنان ایران با حساب ۱۵ بر ۱۱ برنده این ست شده و در نهایت با حساب ۳ بر ۲ این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

تیم ملی والیبال ایران دومین دیدار خود در رقابت‌های والیبال قهرمانی بزرگ قاره‌ها را فردا از ساعت ۱۱ و ۱۰ مقابل تیم ملی آمریکا برگزار خواهد کرد.

هفتمین دوره مسابقات والیبال جام قهرمانان بزرگ جهان سال ۲۰۱۷، در گروه مردان با حضور تیم‌های ژاپن (میزبان)، ایران (آسیا)، فرانسه (اروپا)، برزیل (آمریکای جنوبی)، آمریکا (نورسیکا) و ایتالیا (سهمیه فدراسیون جهانی) از ۲۱ تا ۲۶ شهریورماه برگزار خواهد شد. والیبال ایران سومین حضور خود در این رقابت‌ها را تجربه می‌کند.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار