نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. شهريور 1396 - 14:37   |   کد مطلب: 23443
بخشدار جوکار خبر داد؛
فعالیت 200 کارگاه منبت در شهر جوکار
بخشدار جوکار نیز در این مراسم گفت: شهر جوکار با وجود اینکه به لحاظ جمعیتی شهر کوچکی است اما بیش از 200 کارگاه فعال منبت داشته که جوانان هنرمند و صنعتگر در آن مشغول به کار هستند.

به گزارش ملایری‌ها؛ فرهاد جهانیان در آیین جشن مردمی مبل و منبت شهر جوکار اظهار داشت: از دیرباز شهر جوکار به عنوان مهد مبل و منبت در منطقه پرآوازه بوده و حضور پیشکسوتان و استادکاران برجسته خود گویای این مهم است.

وی گفت: امسال و در راستای رونق هر چه بیشتر صنعت مبل و منبت در بخش جوکار انجمن مبل و منبت جوکار با حضور جوانان فعال در این عرصه تشکیل شد.

بخشدار جوکار رونق و معرفی هر چه بیشتر محصولات تولیدی این دیار را مهمترین هدف از تشکیل این انجمن عنوان کرد و افزود: در این جشن از تمامی پیشکسوتان فعال جوکاری که در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند دعوت شده است.

وی قرار گرفتن شهر جوکار در شاهراه اصلی ارتباطی میان بسیاری از استان های کشور را یکی از مزیت های بزرگ این شهر دانست و بیان کرد: در سال جاری نمایشگاه های فعال برای فروش مستقیم مبل و منبت این شهر احداث شده است.

جهانیان افزود: بزرگراه داخل شهر جوکار در مسیر این شاهراه ارتباطی بوده که می‌تواند بازار بسیار خوبی برای خریداران مبل و منبت در سراسر کشور باشد.

وی گفت: مبل و منبت جوکار به سراسر کشور ارسال شده و در معرض خرید و پسند هموطنان قرار می گیرد.

جهانیان از همکاری بانک ها و مسئولین برای رونق هر چه بیشتر این صنعت در جوکار خبر داد و گفت: بانک ها تسهیلات خوبی برای حمایت از این صنعت به متقاضیان پرداخت کرده‌اند.

وی اظهار امیدواری کرد؛ حمایت ها از این صنعت بیشتر شده تا روز به روز  شاهد رونق هر چه بیشتر و در شان مبل و منبت در جوکار باشیم.

بخشدار جوکار همچنین با تقدیر از هنرمندان و تلاشگران عرصه مبل و منبت این بخش گفت: کسب عنوان ملایر؛ شهر ملی منبت ایران برازنده صنعتگران این شهرستان بود که باید با ارج نهادن به این عنوان، برای کسب شهرت جهانی نیز تلاش کنیم.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار