نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

13. شهريور 1396 - 9:02   |   کد مطلب: 23383
سرگروه اردوی جهادی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه ملایر از برگزاری اردوی جهادی سه روزه و عملیات پاکسازی باغ‌های گردو از گردوهای آلوده به آفت کرم سیب با حضور کارشناسان و مهندسین بسیجی در روستاهای ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسن تیموری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ملایر اظهار داشت: اردوی جهادی سه روزه با حضور۱۲ نفر از کارشناسان و مهندسین بسیجی در روستاهای ملایر آغاز شد.

وی گفت: روز اول این اردوی جهادی در روستای بهاره و آورزمان از توابع مرکز جهاد کشاورزی آورزمان شهرستان ملایر برگزار شد.

سرگروه اردوی جهادی بسیج مهندسین کشاورزی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه این اردوی جهادی ادامه دارد، افزود: هدف از برگزاری این اردو آشنا شدن کشاورزان با موضوع مبارزه مکانیکی علیه آفت کرم سیب در باغات گردو منطقه است.

وی اظهار داشت: افزایش آگاهی باغداران در خصوص این آفت و خسارات وارده به باغات و راه‌های پیشگیری از خسارت این آفت به باغات گردو از مهمترین اهداف برگزاری این اردوی جهادی است.

تیموری با اشاره به استقبال بسیار خوب کشاورزان از تمدید برگزاری این اردوها خبر داد و گفت: همچنین یک کارگاه آموزشی در خلال اجرای اردوی جهادی برای باغداران با موضوع بیماری‌های درختان میوه و گردو و مقابله با علف‌های هرز غالب باغات و روش‌های مبارزه و کنترل آنها برگزار شد.

وی در پایان عملیات پاکسازی باغ‌های گردو از گردوهای آلوده به آفت کرم سیب اظهار داشت: گردوهای جمع آوری شده در نقطه ای تجمیع شد و ضمن ارائه توصیه های لازم به بهره‌برداران از آنها خواسته شد گردوهای آلوده را کاملا معدوم کنند تا مانع ازدیاد آفت در باغ در سال بعد شده و از حجم آن کاسته شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار