پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

11. شهريور 1396 - 23:46   |   کد مطلب: 23377
استعدادهای برتر علمی روستاهای شهرستان ملایر روز شنبه در آیینی با حضور چهره های ماندگار کشوری، نخبگان و عالمان در سینما فرهنگیان این شهر تجلیل شدند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این آیین اظهار کرد: در جامعه کنونی که در دوره های سخت آسیب های اجتماعی قرار داریم، ورود اساتید دانشگاه ها در علوم مختلف بسیار حایز اهمیت است.
عبدالعظیم رضایی گفت: امروز جامعه ما و جامعه جهانی هر آنچه دستاورد ارزشمند و مثبت برای پیشرفت و اعتلای خود داشته اند، همه حاصل علم، کمال و تخصص بوده است.
وی هرگونه کاستی و عقب ماندگی را حاصل جهل و نادانی دانست و افزود: با وجود اینکه عالمان زیادی در رشته ها و تخصص های مختلف داریم، اما کمتر از منافع آنها بهره برده ایم، در حالیکه باید از همه ظرفیت ها برای مبارزه با جهل استفاده کنیم.
وی عالمان، نخبگان و استعدادهای سرشار علمی را سرمایه های اصلی کشور دانست و بیان کرد: در کنار علم، معرفت، کمال، صداقت و اخلاص که به ویژه در روستاها و شهرستان ها بسیار فراوان است، باید از این سرمایه ها بهره گرفته و آنها را پرورش دهیم.
رضایی خطاب به استعدادهای برتر علمی شهرستان تاکید کرد: شما باید پیام این نشست ها و آیین ها را درک کرده و تلاش بیشتری برای کسب علم داشته باشید.
وی ملایر را در زمینه دارا بودن شخصیت ها و نخبگان علمی در کشور و پرورش استعدادها سرآمد دانست و افزود: در حال حاضر ملایر در آستانه جهش در حوزه های مختلف است و در این زمینه باید از توان و ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.
فرماندار ویژه ملایر به برگزاری نخستین جشنواره ملایر، شهر ملی مبل و منبت از 15 تا 24 شهریور ماه اشاره کرد و ادامه داد: ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت یکی از توفیق های این شهرستان است که می تواند رخدادهای مهمی را برای آینده ملایر رقم بزند.
رضایی گفت: هم اکنون تیزرهای تبلیغاتی این جشنواره از شبکه های مختلف رسانه ملی آغاز شده و این فرصت مناسبی است تا با ورود مهمانان و گردشگران به این شهرستان، ظرفیت ها و پتانسیل های آن را معرفی کنیم.
وی همچنین به اخذ مجوز راه اندازی رادیو شهری ملایر اشاره و از تلاش افرادی که برای اعتلای فرهنگی، اجتماعی، علمی و اقتصادی و توسعه شهرستان در تمامی زمینه ها همت می کنند، تقدیر کرد.
امام جمعه ملایر نیز هدف از برپایی آیین تجلیل از استعدادهای درخشان و نهفته در دل این مرز و بوم را به فعلیت رسیدن این استعدادها عنوان کرد و افزود: دانش آموزان باید بدانند که همچون آینده درخشان و عظمت علمی در انتظار آنها است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری عالمان دینی و نخبگان و استعدادهای درخشان را تابلوی راهنما برای زندگی عزت بخش دانست و گفت: اینها انسان هایی هستند که اگر نبودند، یک خلاء بزرگ علمی در این کشور مشهود بود.
وی حمایت و پرورش استعدادها و تجلیل از نخبگان علمی را وظیفه ای مهم بر دوش مسئولان برشمرد و تاکید کرد: نباید بگذاریم این استعدادهای بالقوه در پیچ و خم زندگی به فراموشی سپرده شوند.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه کسب هرگونه پیشرفت و توسعه ای در کشور در سایه تعهد و تخصص بوده، ادامه داد: باید مغزهای متفکر در کشور بمانند و کشور را بسازند، این یک رسالت است.
وی اظهار کرد: مغزی که بماند و خرابه ها را به بوستان و گلستان تبدیل کند، این یک مغز سازنده است و جوانان از همان دوران نوجوانی با عرق دینی و ملی و با تمام وجود برای ساختن کشور سرمایه گذاری کنند.
وی همچنین علم را لازمه استقلال در تمامی زمینه ها دانست و ابراز امیدواری کرد: در پرتو این آیین ها و تجلیل ها یک بارقه امید و انگیزه های بسیار بالایی ایجاد شود تا بتوانیم کشور را به قله های رفیع مرجعیت علمی در ابعاد مختلف برسانیم.
یکی از چهره های ماندگار کشور و بانی برگزاری دومین آیین تجلیل از استعدادهای برتر علمی روستاهای ملایر نیز هدف از این آیین را تقدیر و تشویق از استعدادهای برتر علمی در روستاهای ملایر دانست و گفت: این اقدام را برای یک الگوسازی مثبت در سطح شهرستان و کشور آغاز کردیم.
دکتر حسن آقاجانی بیان کرد: در صدد هستیم با ثبت ان جی او به شکل بورسیه کردن از نخبه های روستایی و مناطق محروم را حمایت کنیم تا بتوانند ادامه تحصیل دهند.
وی با بیان اینکه ملایر و روستاهای آن زادگاه عالمان و نخبگان بزرگی است، افزود: امروز راه ما از علم، دانش و تلاش می گذرد و جز این مسیر راهی برای آینده خود و فرزندانمان نداریم.
این جراح و متخصص قلب و چهره ماندگار کشوری همچنین با تقدیر از زحمات و تلاش های ماندگار دکتر احمدی در زمینه های علمی و فرهنگی، گفت: تقوا، جهاد و علم معیارهای فضیلت و برتری انسان است که باید مورد توجه قرار دهیم

دیدگاه شما

آخرین اخبار