نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. شهريور 1396 - 8:32   |   کد مطلب: 23350
امام‌جمعه ملایر گفت: آل سعود باید تعهد کتبی و بین‌المللی برای امنیت مهمانان بیت‌الله الحرام داده و آن امنیتی را که خدای متعال در نظر گرفته است را به بندگان خدا هدیه کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به فرارسیدن دومین سالگرد فاجعه منا در روز عید قربان و مراسم رمی جمرات اظهار داشت: منا محل برآورده شدن حاجات است و تأمین شدن آرزوها است.

وی افزود: از زمان حضرت ابراهیم (ع) هرساله حج ابراهیمی برگزارشده و خیل عظیم مشتاقان بالباس سفید وارد این حریم می‌شوند.

امام‌جمعه ملایر گفت: خادمین مکه و مدینه باید کسانی باشند که از تفکر ابراهیمی برخوردار بوده و ظلم‌ستیز باشند و در مقابل طاغوت زمان بایستند.

وی افزود: همان‌گونه که حضرت ابراهیم (ع) زمینه را برای خیل عظیم مؤمنین برای مناسک حج آماده کرد، خادمین حرمین الشرفین نیز باید همچنین تفکرهایی داشته باشند.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: متأسفانه در این چند قرن اخیر شاهد حاکمیت وهابیت به سرکردگی آل سعود در عربستان که هرساله به‌نوعی مشکلاتی را برای حجاج بیت‌الله الحرام ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد ناامنی همه‌ساله توسط آل سعود برای مهمانان حرم امن الهی بیان کرد: آل سعود در این زمینه محکوم و صد در صد مقصر است و باید تاوان این‌همه ظلم و ستم را بدهد و دیه آن‌ها را بپردازد.

وی تأکید کد: انتظار می‌رود که آل سعود تعهد کتبی و بین‌المللی برای امنیت مهمانان بیت‌الله الحرام فراهم کند و آن امنیتی را که خدای متعال در نظر گرفته است را به بندگان خدا هدیه کند.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به مهم‌ترین انتظارات از مسئولین کشور بیان کرد: باید تدابیر امنیتی برای مهمانان حج اندیشیده شود و مسئولین نظام اسلامی که با مسئولین آل سعود جلساتی برگزار کرده باید همه‌جانبه این مسئله را درخواست کنند.

وی گفت: از ابتدای ورود حجاج و زائرین به سرزمین عربستان و تا خروج از این کشور هیچ‌گونه تهدیدی از ناحیه آل سعود و حاکمیت برای حجاج بیت‌الله الحرام نباید به وجود آید.

حجت‌الاسلام برقراری بیان کرد: مسئولین خودشان هم باید توصیه‌های لازم را به زائرین داشته باشند و زائرین نیز از هرگونه اموری که احتمال خطر دارد پرهیز کنند.

وی با تأکید به محافظت از شخصیت‌ها و مسئولین عالی‌رتبه نظام و شخصیت‌های مؤثر و تأثیرگذار در ایام حج بیان کرد: ما از مرام دشمنانه آل سعود به دست آورده‌ایم با توجه به مراودات آن‌ها با رژیم صهیونیستی و موصاد هرساله دنبال این هستند که انسان‌های شایسته و نخبگان را در ایام حج شناسایی کرده و ممکن است آن‌ها را از بین ببرند و باید تدابیری برای حفظ جان آن‌ها در نظر گرفته شود تا ما شاهد تکرار مسائلی همچون فاجعه منا نباشیم.

 

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار