نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. شهريور 1396 - 14:28   |   کد مطلب: 23224
فرماندار ملایر گفت: اختلاف در میان اعضا، شورای اسلامی شهر را نابود کرده و لطمه‌های زیادی به شهر و مردم می‌زند.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظیم رضایی در آیین تحلیف اعضای شورای اسلامی شهرهای شهرستان ملایر اظهار داشت: فرصتی چهارساله که مردم در اختیار اعضای منتخب شورای اسلامی شهرها قرار داده‌اند فرصتی برای خدمت بیشتر به ولی‌نعمتان است.

وی با تأکید به‌کارگیری همه نیرو برای خدمت به مردم بیان کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با حضور گسترده مردم برگزار شد که در این دوره بیشترین کاندیدا در شهرستان نسبت به دوره‌های قبل وجود داشت.

فرماندار ملایر قانون مداری توسط اعضای شورا سفارش کرد و گفت: در قانون اساسی به‌صراحت بیان‌شده که وظیفه اولیه شورا پیشبرد سریع برنامه‌ها است.

وی گفت: شوراها از ابتدای کار به سراغ نقاط ضعف شوراهای گذشته نروند و خود را درگیر نقاط ضعف آن شوراها نکنند که بسیاری از وقت آنان را دربرمی گیرد.

رضایی گفت: در شوراهای و شهرداری‌ها شهرستان گذشته نقاط ضعفی وجود داشته که از تعداد مراجعات و گلایه‌های مردم می‌توان به‌آسانی به آن‌ها دست‌یافت.

وی گفت: مردم به شما عاریتی موقت داده‌اند و باید به‌خوبی و با خیرخواهی، همدلی و یکی شدن کارها را پیش ببرید چراکه فرصت بسیار کم است و این چهار سال را باید یک سال ببینیم و از همه ساعات و دقایق این مسئولیت به‌خوبی استفاده کنیم.

فرماندار ملایر با اشاره به برخی اختلاف‌سلیقه‌ها در بین اعضای شوراهای مختلف بیان کرد: اختلاف‌سلیقه در پیشبرد امور یک حسن است اما نباید آن را در امور کاری و تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهیم و باید با تمام توان امور را پیش برد.

وی به نظارت هر چه بیشتر در امور شهرداری‌ها تأکید کرد و گفت: در برخی از شوراهای گذشته نظارت بر کار شهردار و شهرداری ضعیف بوده که نتایج آن را همه مشاهده کرده‌اند.

رضایی چشم‌پوشی از ضعف‌ها یک سهل‌انگاری بزرگ، بی‌مسئولیت و بی تعهدی دانست و بیان کرد: ما هیچ‌گاه حق نداشته هرکسی که به ما نزدیک است را به دیگران ترجیح دهیم و نباید با رابطه افراد برای استخدام وارد شهرداری کنیم.

وی گفت: استخدام در شهرداری فقط با مجوز شورای اداری و استخدامی و استانداری بوده و اعضای شورا در مقابل این‌گونه درخواست‌ها یک کلمه نه گفته و در این قضیه ورود پیدا نکنند.

فرماندار ملایر تأکید کرد: کوچکترین امتیازی که از شهردار بگیرید باید بزرگ‌ترین امتیاز را به آن بدهید و دیگر نمی‌توانید بر کار شهردار نظارت کنید.

وی برنامه محور بودن را از وظایف اصلی اعضای شورای اسلامی شهر عنوان کرد و گفت: در برخی از شوراهای گذشته برنامه وجود نداشت و باید اعضای شورا برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشند.

رضایی شهردار را متولی همه امور شهر دانست و بیان کرد: شهرداری و شورا باید به مسائل ریز شهر توجه ویژه‌ای داشته چراکه اگر بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی را اجرا کنید اما به چاله‌ها، فاضلاب و وضعیت کوچه‌ها رسیدگی نکنید مردم می‌گویند که کاری انجام نداده‌اید.

وی با تأکید بر توجه به بحث سرمایه گزاری بخش خصوصی بیان کرد: از بحث سرمایه گزاری غافل نمانید اما نه به‌گونه‌ای که در دفتر سرمایه گزاری شهرداری ملایر عمل شد که تبعات سنگینی برای شهر داشت و خاطره‌ای بد برای همه شد.

فرماندار ملایر اختلاف در شورا را از تهدیدهای اساسی دانست و بیان کرد: اختلاف در میان اعضا، شورای اسلامی شهر را نابود کرده و لطمه‌های زیادی به شهر و مردم می‌زند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار