نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. شهريور 1396 - 0:49   |   کد مطلب: 23219
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان:
تمام شهرستان‌ها به جز همدان با مشکل دفن پسماند مواجه هستند
معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: سایت پسماندهای شهری استان همدان دچار مشکل است.

به گزارش ملایری‌ها سیدعادل عربی در گفت‌وگو با ایسنا، به مدیریت پسماند اشاره و اظهار کرد: مدیریت پسماند شامل مراحل جمع‌آوری، تفکیک، انتقال به محل دفن و در نهایت دفن پسماند است.

وی افزود: در سه مرحله اول مدیریت پسماند مشکلی نداریم بلکه مهمترین مشکل در دفن پسماند و سایت پسماندهای شهری است.

عربی عنوان کرد: خوشبختانه در شهر همدان مشکل مدیریت پسماند وجود ندارد اما غیر از آن در تمامی شهرستان‌ها و حتی در روستاها با مشکل دفن پسماند مواجه هستیم.

وی مهمترین مشکل را مربوط به سایت‌های پسماند دانست و گفت: سایت‌ها بعضا مجوز ندارند و در مواردی هم مجوز دارند اما مدیریت پسماند آن ضعیف است و کنترل شیرابه‌ها و دفن زباله صورت نمی‌گیرد.

عربی متولی مدیریت پسماند را شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد و افزود: در جلسات کارگروه استانی محیط زیست مقرر شد دو سایت اصلی پسماند در استان داشته باشیم که یکی از آن در همدان و دیگری در ملایر قرار گیرد.

وی گفت: در صورتی‌که دو سایت اصلی پسماند استان در همدان و ملایر قرار گیرد، سایت پسماند همدان محلی برای دفن پسماندهای همدان و مناطق شمالی استان می‌شود و ملایر هم محلی برای دفن پسماندهای ملایر و نواحی جنوبی استان قرار می‌گیرد.

معاون محیط انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر دفن زباله‌ها به روش قبل انجام می‌گیرد، تصریح کرد: برای مدیریت صحیح پسماند نیاز به مطالعه است و باید روش انتقال، هزینه و تمامی موارد آن به وضوح مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت نادرست پسماند عوارض زیادی برای محیط زیست به دنبال دارد، اظهار کرد: مشکل اصلی ما این است که دفن زباله انجام نمی‌گیرد و این امر موجب تلنبار شدن زباله‌ها می‌شود و ممکن است زباله‌گردها دچار بیماری‌های عفونی شوند.

وی گفت: از دیگر مشکلات آتش زدن زباله‌ها و تلنبار شدن آنهاست که موجب  آلودگی منظر شده و شیرابه‌های بسیار خطرناکی تولید و روانه زمین می‌کند که علاوه بر آلودگی منابع آبی، موجب تأثیر نامطلوب بر چشم‌انداز استان می‌شود.

عربی با بیان اینکه اقدامات زیادی برای رفع مشکلات مدیریت پسماند انجام شده است، اعلام کرد: تحقق آن نیاز به عزم و اداره شهرداری‌ها به ویژه شهرداری ملایر و همدان و مسئولان استانی دارد که امیدواریم تا سال 97 بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار