نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. شهريور 1396 - 0:34   |   کد مطلب: 23217
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی همدان خبر داد
كشف سلاح و مهمات قدیمی در یک اثر تاریخی همدان
فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از كشف سلاح و مهمات توسط نيروهای يگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان خبر داد و گفت: در چند روز اخیر حین مرمت یک اثر تاریخی در همدان، مقاديری سلاح و مهمات قدیمی از سوی یگان حفاظت کشف شد.

به گزارش ملایری‌ها محمدرضا عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کشف سلاح و مهمات توسط نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای مرمت یکی از آثار ثبتی شهر همدان مقادیری سلاح و مهمات قدیمی از سوی یگان حفاظت کشف و تحویل عوامل ناجا شد.

وی تصریح کرد: سلاح ژ-3 قنداق‌دار، سلاح ژ-3 قنداق‌دار، دو قبضه خشاب 30 تایی کلاشینکف 11 عدد، خشاب فلزی ژ-3  11 عدد سالم،کلاشینکف قنداق چوبی، دو قبضه  نارنجک چهل تکه پنج عدد،کلاشینکف قنداق تاشو، قبضه  نارنجک دودزا  یک عدد، بی‌سیم دستی موتورولا یک عدد و خشاب یوزی یک عدد از جمله اقلام کشف شده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان به دیگر سلاح و مهمات کشف شده اشاره کرد و افزود: قلاف چرمی، خشاب کلاشینکف یک عدد، ماسک ضد شیمیایی یک عدد، فشنگ جنگی کلت کوچک  196 عدد، فشنگ جنگی کلت بزرگ 313 عدد، فشنگ جنگی یوزی 255 عدد، فشنگ جنگی کلت متوسط 102 عدد، سیم انفجار با چاشنی 6 عدد، جعبه تنظیف ژ-3 با متعلقات دو عدد، فشنگ جنگی کلاشینکف 257 عدد، چاشنی آلومینیومی 10 عدد و فشنگ جنگی ژ-3 نواری و تکی 527 عدد از دیگر کشفیات در این بنای تاریخی است.

وی اضافه کرد: آثار کشف شده در این بنای تاریخی متعلق به دوران اوایل انقلاب بود و از دست نوشته‌های آنها اینگونه برآورد می‌شود که این اقلام مربوط به دانشجویان پیرو خط امام (ره) بوده است.

عزیزی از کشف و ضبط یک سنگ قبر از یک شخص تویسرکانی خبر داد و گفت: این اثر مربوط به دوره ایلخانی بوده که شخص قصد انتقال و فروش در همدان را داشته که عوامل یگان حفاظت آن را کشف کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار