نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. مرداد 1396 - 8:46   |   کد مطلب: 23183
رئیس ارشاد خبر داد؛
تئاتر ملایر پویا تر از همیشه
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: تعدد و حجم بالای تولیدات نمایشی این شهرستان برای جشنواره استانی امسال ، بیانگر پویاتر شدن این هنر در ملایر است.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده از تکاپوی هنرمندان نمایش شهرستان ملایر برای اجراهای عمومی و کسب مجوز شرکت در جشنواره تئاتر استانی خبر داد.

وی  با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره جشنواره تئاتر استان همدان در پایان شهریورماه 96 گفت:  با برنامه ریزی و پیگیری های گسترده صورت گرفته در 6 ماه گذشته و ترغیب هنرمندان این رشته 7 کار نمایشی توسط گروههای نمایشی شهرستان برای حضور در این جشنواره آماده شدند که پس از چندین ماه تمرین ، بازبینی و اصلاح ، در طول 3 هفته گذشته به اجرای عمومی پرداختند و مورد استقبال همشهریان و علاقمندان به تئاتر قرار گرفتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: با سخت گیری های فنی و قانونی، تلاش شده که کارهای ارزنده ای از ملایر در جشنواره حضور یابند که در این راستا اجراهای عمومی و بازخورد آنها در بین تماشاچیان می تواند به رشد این تولیدات کمک نماید.

وی با اشاره به این که هر کار نمایشی باید حداقل 5 اجرای عمومی داشته باشد تا بتواند مجوز درخواست و حضور در مرحله بازبینی جشنواره را کسب کند خاطر نشان کرد:  برخی از تولیدات بعلت استقبال خوب همشهریان،  بیش از 5 اجرا هم داشتند و 7 کار مذکور در مجموع حدود 40 اجرا در 3 هفته گذشته ارائه دادند و سالن های آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری و مرکز آموزش هنر ملایر در اختیار گروههای نمایشی بود.

جمالی زاده تعدد و حجم بالای تولیدات نمایشی این شهرستان برای جشنواره استانی امسال را بیانگر پویاتر شدن این هنر در شهرستان بعنوان یکی از قطب های تئاتر کشور بیان کرد.

گفتنی است؛ تولیدات تئاتر ملایر برای جشنواره استان  به شرح زیر است.
 

نمایش " مامان شاه " به نویسندگی سعید حسین پور و کارگردانی بهرام حاجی علی اکبری ،

نمایش "چند بُرش از مغز یک نویسنده مرده" به نویسندگی و کارگردانی رضا باغبان ،

نمایش " پروتکل الزامی عشق" به نویسندگی سعید حسین پور و کارگردانی نسرین نعمتی ،

نمایش " نقش پیچک در چشم انداز ایوان» به کارگردانی مهدی روزبهانی و نویسندگی سعید حسین پور ،

نمایش «مسیح اجباری» به کارگردانی زهیر کزازی و نویسندگی رضا آشفته ،

نمایش «ری پیت» به نویسندگی و کارگردانی سعید حسین پور  و

نمایش" پابوس" به کارگردانی شیرین حبیبیان و نویسندگی امیر بیگی

دیدگاه شما

آخرین اخبار