نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. مرداد 1396 - 9:03   |   کد مطلب: 23176
امام جمعه ملایر گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در تشکیل دولت دوازدهم با دادن رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، به شاخص های دولت اسلامی توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: سلامت اعتقادی و اخلاقی یکی از شاخص های مهم در بررسی صلاحیت ها برای تشکیل دولت اسلامی است که شرط اساسی برای پیشرفت و موفقیت به شمار می رود.
وی اعتماد و تکیه به وعده های الهی، اتکا به قدرت خدا، انس با معنویات و انقلابی بودن را از دیگر شاخص های دولت اسلامی و اعتقادات صحیح برشمرد و افزود: دولتمردان باید با دارا بودن این شاخص ها، کارآمد، اسلامی و انقلابی باشند.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: لازمه داشتن یک نظام اسلامی این است که دولتمردان تربیت یافتگان در مکتب اسلام بوده و خود ساخته در نهضت امام(ره) باشند.
وی با تاکید بر اینکه دولتمردان باید اسلام را در تمامی امور، محافل و مجالس و تمامی ارکان نظام اسلامی سرلوحه کار خود قرار دهند، بیان کرد: هرگونه گرایش و سلایق سیاسی نباید وارد متن وزارتخانه ها شود.
وی تصریح کرد: متن وزارتخانه خدمت به خلق است و نگاه و نگرش سیاسی باید در حاشیه شاخص دولت اسلامی قرار گیرد.
خطیب جمعه ملایر به کودتای 28 مردادماه و تلاش آمریکایی ها برای به روی کار آوردن دوباره رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: کسی که با آمریکا سازش می کند، نتیجه اش کودتای 28 مرداد و ورشکستگی سیاسی می شود و این عبرت های تاریخی بزرگی باید مورد توجه همه مسئولان و مدیرانی باشد که در این نظام خدمت می کنند.
وی بر لزوم زمینه سازی برای ازدواج آسان جوانان همزمان با فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) تاکید کرد و گفت: رایزنی هایی با مسئولان شهرستان برای برگزاری مراسم ازدواج آسان انجام شده است.
حجت الاسلام برقراری تاکید کرد: مسئولان بانک ها با همکاری مدیران باید علاوه بر تسهیل کردن روند اخذ وام ازدواج، راهکاری برای پرداخت وام اشتغال به جوانان جویای کار ارائه دهند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، فرا رسیدن هفته دولت را به دولتمردان دولت دوازدهم تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد: با شکل گیری دوباره مجمع تشخیص نظام با حکم رهبر معظم انقلاب، شاهد توفیقات روز افزون آن برای نظام و مردم باشیم.

دیدگاه شما

آخرین اخبار