فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

21. مرداد 1396 - 8:41   |   کد مطلب: 23148
معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت: محل دفن زباله‌ها در شهر ملایر استاندارد نیست و روستاهای اطراف در این زمینه اظهارنارضایتی دارند بنابراین باید روند مکان‌گُزینی و دفن بهداشتی و استانداردسازی زباله‌های شهر ملایر سرعت گیرد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، محمد حامدی‌نژاد در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ملایر، افزود: همکاری و هماهنگی بین همه دستگاه‌های شهرستان در جهت رسیدن به اهداف موردنظر به ویژه دفع اصولی پسماندها و تأمین بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه جمع‌آوری پسماندها در روستاها بر عهده دهیاران است، اظهار کرد: دهیاران ضمن هماهنگی با محیط زیست و اخذ مجوز لازم برای محل دفع زباله‌ها مدیریت لازم را برای جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها انجام دهند.

حامدی‌نژاد با بیان اینکه مدیریت صحیح پسماند و استفاده از روش‌های علمی و نوین از موارد زیربنایی برای توسعه هر منطقه است، تأکید کرد: همکاری و هماهنگی بین همه دستگاه‌های شهرستان در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر به ویزه دفع اصولی پسماندها و تأمین بهداشت عمومی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ملایر در زمینه زباله‌های عفونی مراکز درمانی مشکلی وجود ندارد به طوریکه در بیمارستان‌های امام حسین(ع) و مهر ملایر بی‌خطرسازی صورت می‌گیرد و به عنوان زباله عادی دفن می‌شوند.

حامدی‌نژاد تصریح کرد: شهرداری ملایر پس از دفن نخاله‌های ساختمانی نظارت و مدیریت بیشتری در جهت جلوگیری از خارج کردن ضایعات ساختمانی توسط دیگران به عمل آوررد.

وی افزود: با وسعت و جمعیتی که در شهرستان ملایر است و نیاز مردم، باید برای آینده شهرستان از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های بلندمدت صورت پذیرد بنابراین واحدهای صنعتی باید اقدام به مدیریت پساب کنند و هر واحد این برنامه را به محیط زیست ارائه دهد.

وی با اشاره به بالا بودن پساب واحدهای کشمش پاک‌کنی به لحاظ آلودگی در ناحیه صنعتی سهند، افزود: این واحدها قبل از تحویل پساب به تصفییه‌خانه ناحیه صنعتی یک پیش تصفیه احداث و پس از تصفیه اولیه آن را به تصفیه‌خانه اصلی هدایت کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار