نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. مرداد 1396 - 8:38   |   کد مطلب: 23147
نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه به رونق و گسترش اشتغالزایی زودبازده در بنگاه‌های اقتصادی کوچک، افزود: به تازگی 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر تصویب شد و اختصاص یافت.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه  در نخستین جشنواره آلبالوی ملایر که به میزبانی شهر زنگنه برگزار شد، ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و منبت را اتفاقی میمون و مبارک و موثر در بخش صنایع دستی این دیار قلمداد کرد و افزود: در حال حاضر 8000 نفر از جوانان هنرمند ملایر در این صنعت مشغول به فعالیت و ارتزاق هستند.

وی، مرواربافی، گلیم‌بافی، فرش، چرم و رودوزی را از دیگر رشته‌های پر رونق شهرستان، عنوان و اظهار کرد: در بخش کشاورزی نیز تولید سالانه 250 هزار تن انواع کشمش به عنوان مرغوب‌ترین کشمش دنیا و تولید 5000 تن آلبالو در ملایر، از نقاط قوت شهرستان است.

آزادیخواه با اشاره به وجود شهر دستکند سامن به عنوان یک اثر باستانی ممتاز در ملایر، تصریح کرد: با کمک استاندار و سازمان میراث فرهنگی در تلاش هستیم تا زمینه بازدید گردشگران داخلی و خارجی را از این شهر زیرزمینی و زمینه رونق صنعت تئوریسم را در ملایر فراهم سازیم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت در بخش دیگری از سخنانش گفت: برنامه ششم توسعه توسط دولت تدوین شد که این بک برنامه جامع و کامل بود.

آزادیخواه از روستائیان خواست تا از این امکان ایجاد شده استفاده کرده و تسهیلات بانکی مورد نیاز خود را برای کارآفرینی و اشتغالزایی دریافت کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان شهرستان با وحدت کلمه در راستای توسعه همه‌جانبه ملایر پای کار هستند، گفت: درباره سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فرآورده‌های غذایی ملایر، آماده همکاری و حمایت از تمامی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستیم.
انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار