نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. مرداد 1396 - 8:10   |   کد مطلب: 23140
امام جمعه ملایر گفت: خبرنگاران باید در انعکاس اخبار با هر گرایش سیاسی بدون حب و بغض وارد شده و اجازه ندهند گرایش های آنان در انعکاس خبر تاثیرگذار باشد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام محمدباقر برقراری  در جمع خبرنگاران افزود: انقلاب اسلامی در عرصه جهانی خود یک خبرنگار است و بازتاب های آن بسیار گسترده و وسیع است در این شرایط رویکرد خبرنگاران در بازتاب و انتشار پیام انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی باید با نگاه جهانی باشد.
وی با بیان اینکه برای انتشار پیام انقلاب نیاز به روزنامه نگاران بین المللی داریم، تاکید کرد: باید خبرنگارانی در انقلاب اسلامی تربیت کنیم که در سطح و تراز بین الملل و جهان اسلام باشند.
وی شجاعت و اختیار را از تفاوت های مهم خبرنگاران جمهوری اسلامی با سایر خبرنگاران دانست و بیان کرد: خبرنگاران ما بر اساس واقعیت ها خبرها را گرفته و منعکس می کنند و یک صدایی غیر از صدای جهانی دارند.
حجت الاسلام برقراری خطاب به خبرنگاران تاکید کرد: خبرنگار باید مانند دوران جبهه و جنگ در متن جامعه، مشکلات و نقص ها حضور پیدا کند.
امام جمعه ملایر همچنین بر لزوم ارایه پیشنهادهای مناسب، راهکارهای اثرگذار در کنار انعکاس خبر، تحلیل درست اخبار و واقع گرایانه تاکید کرد و گفت: واقعیت گرایی شاخصه مهم دیگر خبرنگاران است که باید نسبت به رسالت خود اهمیت قائل شوند.
حجت الاسلام برقراری حفظ و تقویت وحدت را از دیگر الزامات برشمرد و افزود: طی هشت سال دفاع مقدس خبرنگارانی داشتیم که در خط مقدم بودند و خبر جهاد، ایثار و از خودگذشتگی را منعکس می کردند.
حجت الاسلام برقراری حضور خبرنگاران در خط مقدم جبهه را نشان از شجاعت خبرنگاران و اهمیت قائل شدن به رسالت خبرنگاری دانست و اظهار کرد: امروز نیز شاهد حضور خبرنگاران در عرصه جهاد و شهادت و در جمع مدافعان حرم هستیم.
وی بیان کرد: اینها جهاد و شهادت و از خودگذشتگی است و نشان می دهد که خبرنگاران با اعتقاد وارد دین عرصه شده اند و همه خطرها را با جان و دل خریده اند.
رئیس خانه مطبوعات استان همدان نیز در این نشست گفت: خبرنگاران خط مقدم عرصه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی هستند که باید همواره دغدغه نظام و انقلاب را به عنوان یک خبرنگار انقلابی داشته باشند.
به گزاش ایرنا محمدرضا عارف اظهار کرد: خبرنگاران باید در چارچوب نظام و انقلاب به عنوان سربازان رهبری و جبهه فرهنگی که یکی از عرصه های مهم مبارزه با دشمن است، حرکت کنند.
وی با بیان اینکه پیامبران الهی بزرگترین خبررسانان بودند بر لزوم حرکت خبرنگاران در مسیر پیامبران و ائمه(ع) تاکید کرد و افزود: ما امروز میراث دار شهدا هستیم و باید آرمان ها و اهداف شهدا را حفظ کنیم.
عارف خبرنگاران را نخستین خاکریز امر اطلاع رسانی دانست و بیان کرد: رسانه ها باید در این زمینه به جایگاه خود آشنایی داشته و آن را حفظ کنند و در چارچوب نظام قلم بزنند.
وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید به قدرت رسانه ها آگاه باشند، افزود: طبق تاکید بزرگان نظام هچون رهبر معظم انقلاب و امام راحل(ره) نقد و انتقاد رسانه ها باید سازنده و منصفانه باشد.
عارف گفت: ملایر نخستین شهرستان در استان همدان بود که از سوی شهرداری و شورای اسلامی این شهر ساختمانی مجزا برای اهالی رسانه اختصاص داده شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار