نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1396 - 8:44   |   کد مطلب: 23130
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: در کمیته مراقبت درمان ایدز مقرر شد پیشگیری از انتقال HIV از مادر به نوزاد( PMPCT ) حتما در بیمارستان‌ها مورد آموزش و اجرا قرار گیرد.

به گزارش ملایری‌ها؛ محسن ترکاشوند در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در این رابطه چنانچه نیاز به آموزش تخصصی باشد با مرکز بهداشت هماهنگی به عمل آید و واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت نیز نسبت به تهیه فلوچارت و ارسال سفتی باکس از مراکز به بیمارستان امام حسین(ع) اقدام کرده و موارد را به دفتر سرپرستی مرکز بهداشت ارسال خواهد کرد.

وی افزود: مقرر شده هماهنگی لازم برای پذیرش بیماران HIV مثبت در بیمارستان‌ها و خدمات مربوط به HIV آنها رایگان انجام گیرد و کلیه اطلاعات بیماران و هویت آنها محرمانه باشد و از افشای آنها خودداری شود.

ترکاشوند اظهار کرد: در این راستا در تلاش هستیم کارکنانی که نیدل استیک می‌شوند با فرم ارجاع به کلینیک مثلثی معرفی شوند تا مورد مشاوره قرار گیرند و چنانچه نیاز به پروفیلاکسی بود، پروفیلاکسی برای آنها آغاز شود و از طرف معاونت درمان شبکه مکاتبه با آزمایشگاه‌های بخش خصوصی انجام پذیرد و جواب آزمایشات HIV   طبق فرمی که قبلا ارسال شده است، به بیمار داده شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر در ادامه به برگزاری کمیته هپاتیت و کمیته بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن و عوارض واکسیناسیون در مرکز بهداشت ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: در این کمیته نیز مقرر شد واکسیناسیون کارکنان در معرض خطر، کارکنانی که واکسیناسیون ناقص انجام داده‌اند، توسط مرکز بهداشت به صورت رایگان انجام شود و واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت با همکاری بیمارستان‌ها اقدامات لازم را در مورد جمع‌آوری و تحویل سفتی باکس‌ها به بیمارستان امام حسین(ع) انجام دهد.

وی بر اهمیت و لزوم گزارش فوری و بهنگام کلیه موارد فلج شل حاد از جمله موارد گیلن باره زیر 15 سال و موارد مشکوک به فلج اطفال در تمامی سنین و تمامی موارد بثوری تبدار، موارد مشکوک به سندرم سرخجه مادرزادی، موارد مشکوک به دیفتری و سیاه سرفه و کزاز اعم از بالغان و نوزادی و تمامی موارد عوارض ناشی از واکسن توسط مراکز درمانی تأکید کرد.

ترکاشوند یادآور شد: طی هفته گذشته با حضور مدیران شبکه بهداشت و درمان نهاوند و تویسرکان، نخستین جلسه راه‌اندازی قطب دوم مدیریت علمی اجرایی سکته‌های مغزی در بیمارستان امام حسین ملایر(ع) رونمایی شد.

وی با بیان اینکه این طرح در راستای طرح تحول سلامت است، یادآور شد: با اجرای این برنامه به بیماران نیازمند در قسمت جنوب استان خدمات شایان توجه ارائه خواهد شد و از انتقال به همدان جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار