نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

15. مرداد 1396 - 8:27   |   کد مطلب: 23128
فرماندار ملایر گفت: اولين جشن بزرگ و مردمي ملاير، شهر ملي مبل و منبت چهاردهم شهريور ماه برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ عبدالعظيم رضايي در جمع اعضاي کارگروه ميراث فرهنگي و صنايع دستي اظهار داشت:  برگزاری این جشن رخداد مهمی  وبستر مناسبی براي معرفي توانمندي ها و ظرفيت هاي بي بديل هنرمندان منبت کار شهرستان در سطح منطقه و کشور است.

وی با اشاره به انتخاب شايسته و به حق ملاير به عنوان شهر ملي منبت، افزود:  بر اساس تمامي ارزيابي ها و معيارهاي کارشناسانه، هنرمندان، صنعت گران و مردم فرهنگ مند ملاير، شايسته اين انتخاب و اين عنوان بودند و ثبت ملي ملاير حقي بود که تاييد و تاکيد شد.

فرماندار ويژه ملاير همچنين به ظرفيت ها و نشاطي که ثبت ملي ملاير به عنوان شهر منبت در بين هنرمندان، توليدکنندگان و مردم ملاير ايجاد کرده اشاره کرد و افزود: اين امر موجب يک خودباوري، نشاط و انرژي مضاعف در اين حوزه شده که آثار مستقيم و با واسطه آن در ساير بخش ها نيز قابل مشاهده و تامل است.

وی از با تقدیر از معاون رئیس حجمهور خانم احمدی پور و دیگر مسئولین در این ثبت ملی بیان کرد: ما بايد بتوانيم از اين ظرفيت ها و شخصيت ها نهايت بهره را ببريم و اين منوط است به حرکت و تلاش ما تا بتوانيم از حمايت هاي اين عزيزان استفاده کنيم.

رضایی افزود: در کنار معرفي ظرفيت هاي شهرستان در اين حوزه و کسب و کارهايي که مبل و منبت ايجاد کرده است، يکي از اهداف ما تقويت انگيزه و توان هنرمندان اين حوزه است.

وی استفاده از ظرفيت هاي تبليغي ملي را از بايسته هاي دستيابي به اهداف جشن دانست و افزود: لازم است هنرمندان اين حوزه نيز گام هاي مهم و موثري در راستاي شناساندن و معرفي اين هنر در سطوح مختلف بردارند.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار