نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1396 - 9:28   |   کد مطلب: 23122
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: 30 میلیارد ریال اعتبار در قالب سرمایه در گردش و در راستای احیا و بازتولید واحدهای صنعتی، برای تعمیر و تجهیز شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر پرداخت شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام احد آزادی خواه در جریان بازدید از روند فعالیت واحد نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر اظهار کرد: قرار است 100 میلیارد ریال سرمایه در گردش به این واحد بزرگ صنعتی پرداخت شود که در حال حاضر قسط نخست آن پرداخت شده است.
وی افزود: با حمایت های دولت و دعوت از مدیریت جدید شرکت ذوب آهن ملایر، اوایل امسال واحد نورد این کارخانه دوباره شروع به فعالیت کرد و به زودی واحد ذوب فلزات آن نیز فعالیت خود را از سر می گیرد.
حجت الاسلام آزادی خواه باز تولید شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر را گامی مهم در راستای تحقق شعار سال مبنی بر تولید و اشتغال عنوان و بیان کرد: با راه اندازی واحدهای دیگر این شرکت بزرگ صنعتی زمینه اشتغال برای بسیاری از جوانان جویای کار در این شهرستان مهیا می شود.
وی با ابراز گلایه از سیستم مدیریت گذشته شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر ابراز امیدواری کرد: مدیریت جدید بتواند با تیم تخصصی خود این واحد صنعتی را از رکود خارج کند.
حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای رونق واحدهای صنعتی شهرستان همچون صنعت فولاد کوتاهی نمی کنیم، اظهار کرد: مدیریت جدید این واحد صنعتی در ملایر بسیار مورد قبول وزیر صنعت و معدن است و اگر چنین فرد متخصص و توانمندی از ابتدا در این مجموعه حضور داشت، این شرکت با مشکل مواجه نمی شد.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر نیز گفت: 20 روز گذشته قسط نخست سرمایه در گردش این شرکت پرداخت شد و یک سری اقدامات تجهیزاتی و تعمیراتی شرکت در دست انجام است.
محمد سبحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 100 نفر در این واحد صنعتی مشغول به فعالیت هستند، افزود: چنانچه واحدهای دیگر این شرکت به طور کامل راه اندازی شود، تعداد بیشتری اشتغال ایجاد و کارخانه طی سه شیفت فعالیت می کند و خاموشی ندارد.
وی ادامه داد: پس از بازتولید واحد نورد شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر در اردیبهشت ماه امسال، 2 هفته تولید داشتیم که برای رقابت در بازار و افزایش کیفیت محصول تولیدی، تصمیم گرفتیم روی بخش هایی از کارخانه تعمیرات اساسی را انجام دهیم.
سبحانی بیان کرد: با دریافت قسط اول سرمایه در گردش تعدادی قطعات خریداری شده و پیش بینی ما این است که تعمیرات تا پایان هفته جاری به اتمام رسیده و تولید را دوباره آغاز کنیم.
مدیر عامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر خاطرنشان کرد: در حال حاضر شرکت ذوب آهن در واحد نورد، میلگرد شاخه ای و کلاف تولید می کند و در مراحل بعدی انواع میلگرد در سایزهای 6 تا 32 و مفتول های سبک نیز تولید خواهد شد.
به گزارش ایرنا سبحانی اضافه کرد: واحد ذوب هنوز راه اندازی نشده و در حال حاضر شمش مورد نیاز را از ویان همدان خریداری می کنیم که حدود 6 ماه آینده واحد شرکت فعال و فولاد آلیاژی تولید خواهد کرد.
وی افزود: شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر حدود 2 هزارو 500 میلیارد ریال بدهی دارد که با وجود مشکلات فراوان با کمک ها و حمایت های ویژه دولت،در مراحل نخست شروع به تولید مجدد کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار