نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. مرداد 1396 - 9:27   |   کد مطلب: 23121
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: به منظور ایجاد پایگاه مجموعه دستکند شهر زیرزمینی سامن، ساختمان اداری مخابرات این شهر در اختیار میراث فرهنگی قرار گرفت.

به گزارش ملایری‌ها؛ ابراهیم جلیلی در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: ساختمان اداری مخابرات شهر سامن را شهرداری این شهر به صورت اجاره تحویل گرفت و به میراث فرهنگی واگذار کرد.
وی افزود: شهر زیرزمینی سامن به عنوان یک اثر ملی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و با پیگیری های انجام شده مقرر شد پایگاه ملی در سامن ایجاد و ردیف ملی به این پایگاه اختصاص پیدا کند.
جلیلی ادامه داد: در حال حاضر مجوز ایجاد پایگاه تحت عنوان مجموعه دستکندهای سامن و ارزانفود اخذ شده و با پیگیری های انجام شده و واگذاری ساختمان مخابرات، این پایگاه در شهر سامن راه اندازی خواهد شد.
وی با تقدیر از تلاش های فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مجلس، شهردار و بخشدار سامن، مدیر کل میراث فرهنگی استان و رئیس مخابرات در واگذاری این ساختمان و ایجاد پایگاه مجموعه دستکند شهر زیرزمینی سامن افزود: صورت جلسه این واگذاری روز گذشته انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر با بیان اینکه تعمیر و تجهیز این ساختمان توسط میراث فرهنگی انجام می شود اظهار کرد: حدود 80 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز این پایگاه هزینه خواهد شد.
جلیلی گفت: پایگاه مجموعه دستکند شهر زیرزمینی سامن هفته دولت امسال به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به ادامه کاوش ها در شهر زیرزمینی سامن بیان کرد: هم اکنون با عقد قرارداد با پیمانکار استحکام بخشی فضای قبلی کاوش شده در حال انجام است.
جلیلی ابراز امیدواری کرد: پس از استحکام سازی، انجام تاسیسات مجموعه دستکند سامن، نورپردازی و طراحی ورودی مجموعه، بتوانیم قسمت های اولیه کاوش شده را برای بازدید گردشگران آماده کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار