نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مرداد 1396 - 13:12   |   کد مطلب: 23098
مسئول پایگاه انتقال خون ملایر گفت: در یک سال گذشته بیش از 12 هزار نفر به پایگاه انتقال خون ملایر مراجعه کرده که 9 هزار و 66 نفر آن‌ها خون اهدا کرده‌اند.

محمد زند اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به اعلام این خبر اظهار داشت: مردم ملایر در اهدای خون پیشرو بوده و ما مشکلی درزمینهٔ خون نداریم.

وی افزود: در یک سال گذشته 12 هزار و 321 نفر به پایگاه انتقال خون ملایر مراجعه کرده که از این تعداد 9 هزار و 66 نفر خون‌گیری شده است.

مسئول پایگاه انتقال خون ملایر گفت: کلیه کسانی که بین سن 18 تا 60 سال بوده و دارای شرایط مخصوص خون‌ده‌ی باشند می‌توانند خون اهدا کنند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار کسانی که اهدای خون کرده کمتر دچار بیماری‌های قلبی و عروقی شده و دارای غلظت خون پایین هستند.

زند اکبری با اشاره به بعد معنوی اهدای خون بیان کرد: هر واحد خون اهداشده به سه محصول فرآوری شده پس بنابراین هد نفر با اهدای خون جان سه نفر را نجات می‌دهد.

وی گفت: از کل تعداد کسانی که در یک سال اخیر در ملایر خون اهدا کرده‌اند 7 هزار و 207 نفر آنان متأهل و 1805 نفر آن‌ها مجرد بوده‌اند.

مسئول پایگاه انتقال خون ملایر بیان کرد: اهداکنندگان خون به سه دسته نوبت اولی، مستمر و باسابقه تقسیم‌شده که در مدت اعلام‌شده 290 نفر برای بار اول خون اهدا کرده‌اند.

وی گفت: در مدت یک سال گذشته 8 هزار و 775 نفر از آقایان و 291 نفر از خانم ا در ملایر خون اهدا کرده‌اند.

زند اکبری گفت: کلیه خون‌هایی اهداشده با آزمایش‌های دقیق و دستگاه‌های روز بررسی‌شده که بیماری‌های خطرناک نظیر انواع هپاتیت، HIV و سفلیس نداشته باشند.

وی به کسانی که برای اهدای خون به پایگاه‌های خون مراجعه کرده توصیه کرد که همکاری لازم را با پزشک معاینه داشته باشند و به سؤالات مربوطه صادقانه و دقیق پاسخ دهند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار