نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مرداد 1396 - 7:39   |   کد مطلب: 23094
نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه بهترین و باکیفیت ‌ترین محصول انگور و کشمش دنیا در ملایر کشت می‌شود، گفت: تاخیر در پرداخت یارانه کشمش در رای اعتماد به وزیر جهادکشاورزی تاثیرگذار است.

به گزارش ملایری‌ها محمد کاظمی  در جلسه بررسی مشکلات تعاونی باغداران و کشاورزی شهرستان ملایر اظهار داشت: باغداران ملایری با تمام توان بهترین محصول دنیا را تولید می‌کنند اما به دلیل کاهش صادارات، بسته‌بندی نامناسب متضرر شده و حتی با پرداخت یارانه کشمش نیز چیزی دست باغدار را نمی‌گیرد.

وی با تاکید براینکه وضعیت فعلی صادرات کشمش ملایر باید توسط مسئولان کشوری بررسی شود، از حضور معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی، رئیس جهاد کشاورزی استان، استاندار و مسئولان ملی در شهرستان ملایر و بررسی مشکلات باغداری این شهر خبرداد و افزود: تا یک فکر اساسی برای رفع این مشکل نشود به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اینکه وزارت جهاد در زمینه آموزش کشاورزان شهرستان قصور کرده‌ است تصریح کرد: در حال حاضر در زمینه آب کشاورزی، صادرات کشمش، فرآوری و پرداخت یارانه کشمش مشکل داریم و نیازمند حمایت مسئولان کشوری هستیم.

وی با اشاره به اینکه تعاونی باغداران یک ظرفیت مطلوب برای شهرستان محسوب می‌شود، اظهار داشت: هم اکنون در شهرستان آمادگی جذب سرمایه‌گذار در راستای ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی کشمش وجود دارد و لازم است تعاونی باغداران ملایر نیز در زمینه بسته‌بندی محصول کشمش فعال شود.

نائب رئیس کمیسیون‌ حقوقی و قضایی مجلس پرداخت یارانه به کشاورزان را سبب کاهش قیمت کشمش دانست و افزود: وزارت جهاد در آموزش کشاورزان ما قصور کرده و حق کشاورزان ملایری هنوز به طور کامل پرداخت نشده و این امر قطعا در رای اعتماد نمایندگان ملایر به وزیر جهاد کشاورزی اثر گذار خواهد بود.

کاظمی از تشکیل صندوق کشمش در راستای حمایت از باغداران ملایری خبر داد و افزود: هر اندازه کشاروزان آورده به این صندوق اختصاص دهند دو برابر آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار