نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. تير 1396 - 12:48   |   کد مطلب: 23024
امام جمعه ملایر گفت:آتش به اختیار به معنی کار منظم، خوب و دقیق و تمیز و که صورت نبود مسئول مربوطه و در راستای قانون انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به بحث مسئله آتش به اختیار اظهار داشت: مردم ایران همواره مطیع رهبری بوده و از ابتدای انقلاب نشان داده پای نظام و ولایت فقیه ایستاده اند و از رهنمود های امام و رهبری استفاده کرده اند.

وی افزود: فرمایش مقام معظم رهبری  در ماه رمضان در جمع دانشجویان تحت عنوان آتش به اختیار مربوط اصطلاحی در دوران جنگ است که هرگاه رزمنده ای دستش از فرمانده کوتاه و ارتباطش با وی قطع شده که دستوات جنگی را بگیرد د طبق آن چه به ذهن و عقل خودش می رسد باید تصمیم خوبی گرفته تا اینکه از معرکه نجات پیدا کند.

امام جمعه ملایر گفت: جمله ای که رهبری درباره بحث آتش به اختیار  بیان کردند در خطبه عید فطر توضیحات کامل آن را دادند و فرمودند آتش به اختیار به معنی کار منظم، خوب و دقیق و تمیز  و که صورت نبود مسئول مربوطه در انجام شود.

وی تاکید کرد: کشور ما  مسئول و قانون دارد و همه باید تحت امر قانون و با اجازه مسئولین کاری را انجام دهند و آتش به اختیار به معنای کار خودسرانه انجام دادن نیست.

حجت الاسلام برقرای افزود:آتش به اختیار به معنای مخل امنیت اخلاقی در جامعه نیست و آتش به اختیار مربوط به کسانی است که از عقلانیت فهم، درک و شعور سیاسی و اجتماعی برخوردار باشند.

وی گفت:  در صورتی که در مناسبت های مختلف از راه قانونی کسانی وارد شدند و تحت امر قانون اقدامی را انجام دادند این آتش به اختیار واقعی است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار