نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

31. تير 1396 - 8:56   |   کد مطلب: 23021
رئیس اداره بهزیستی ملایر با بیان یک میلیارد و ۶۹ میلیون تومان برای اشتغال مددجویان بهزیستی در ملایر جذب شد گفت: از ابتدای امسال مبلغ ۱۷۰ میلیون تومان کمک ‌های نقدی و غیر نقدی از طریق مشارکت‌های مردمی این سازمان جذب شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام حمید تکلو  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این میزان کمک‌های جذب شده مبلغ 24 میلیون تومان مربوط به زکات فطریه و کفارات و مبلغ 19 میلیون تومان نیز شامل بسته‌ای غذایی و افطاری ماه رمضان بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 11 مرکز روزانه و شبانه‌روزی با بهزیستی شهرستان فعالیت داشته و به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد تصریح‌کرد: هم اکنون تعداد 50 مرکز غیر دولتی دارای مجوز نیز به نظارت بهزیستی ملایر به مدد جویان خدمات ارائه‌می‌دهند.

تکلو با بیان اینکه در حال 8 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان ملایر هستند گفت: بالغ بر 6 هزار نفر از خدمات توانبخشی و تعداد 2 هزار نفر از خدمات امور اجتماعی و حمایتی این مرکز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بهزیستی ملایر با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی یک سازمان حمایتی که با هدف خدمات دهی به جامعه هدف به ویژه معلولان فعالیت ارائه می‌کنند گفت: این سازمان شامل معاونت‌هایی چون  معاونت توانبخشی، معاونت اجتماعی، اورژانش اجتماعی و دفتر شبه خانواده است که هرکدام خدمات ویژه‌ای را به جامعه هدف خود ارائه می‌کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملایر بابیان اینکه سال گذشته مبلغ یک میلیاردو 74 میلیون تومان سهمیه بهزیستی ملایر در زمینه اشتغال بوده است تصریح کرد: از این میزان مبلغ یک میلیاردو 69 میلیون تومان جذب و تعداد  94 پرونده در این راستا تشکیل شده است.

تکلو با اشاره به اینکه سهمیه سازمان بهزیستی ملایر در زمینه اشتغال یک میلیاردو 350 میلیون تومان اعلام شده است گفت: تا‌کنون تعداد 200 پرونده متقاضی وام اشتغال تشکیل و آماده پرداخت است‌.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌ای بهزیستی ملایر در زمینه مسکن مددجویان اظهار داشت: تا‌کنون تعداد 150 واحد مسکن به مددجویان تحویل داده شده و تعداد 30 واحد دیگر نیز در هفته دولت امسال افتتاح و تحویل متقاضیان معلول می‌شود.  

رئیس اداره بهزیستی ملایر از انجام طرح غربالگری اوتیسم از بهمن ماه سال گذشته در شهرستان خبر داد و افزود:  تاکنون تعداد 16 بیمار مبتلا به اوتیسم در شهرستان شناسایی و برای مراحل بعدی به استان معرفی شده‌اند.

تکلو‌ همچنین از فعالیت 7 کمپ ترک اعتیاد در شهرستان اشاره کرد و افزود: پیگیر ایجاد کمپ ترک اعتیاد برای بانوان در شهرستان هستیم.

رئیس بهزیستی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز زیر نظر بهزیستی در ملایر فعالیت دارند گفت: از سال گذشته نیز به بهبود یافتگان واقعی از این کمپ‌ها 13 مورد وام اشتغال پرداخت شده و حدود 200 پرونده دیگر نیز در نوبت قرار دارند.

تکلو از فعالیت یک مرکز دی‌آی سی در ملایر خبر داد و افزود: این مرکز به معتادان و کارتن خواب‌ها خدمات سرپایی ارائه‌ می‌دهد.

وی از اجرای طرح کرامت در ملایر به عنوان پایلوت مبارزه با مواد مخدر  اشاره کرد و افزود: در این راستا 7 کارگروه تشکیل شده و فعالیت‌های درمانی این طرح توسط اداره بهزیستی ملایر انجام می‌شود‌.

رئیس بهزیستی ملایر اظهار داشت: با حمایت دولت علاوه بر مبلغ یارانه امسال از محل سازمان هدفمندی  یارانه‌ها مبلغ مستمری مددجویان تحت پوشش کمیته‌امداد و بهزیستی افزایش یافت که در حال حاضر یک هزارو 400  نفر از مددجویان بهزیستی ملایر این مستمری را دریافت می‌کنند.

تکلو افتتاح دومین مرکز اعصاب و  روان ملایر، ارایه خدمات شنوایی سنجی، گفتاردرمانی، نواختن زنگ بهزیستی در مهد‌کودک‌های ملایر، تجلیل از مددجویان و کارکنان نمونه، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، دیدار با امام جمعه شهرستان و‌غباررویی گلزار شهدا را از جمله مهمترین برنامه ‌های هفته ‌در شهرستان ملایر بیان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار