نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. تير 1396 - 21:51   |   کد مطلب: 23019
امام جمعه ملایر گفت: از مواضع انقلابی وزیر امور خارجه ایران درباره توافق برجام باید قدردانی کرد که در سفر اخیر خود به نیویورک در مصاحبه ای که داشت در زمینه مسایل هسته ای از موضع انقلابی وارد شد.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: دکتر ظریف در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه ممکن است در مورد مسایل هسته ای دوباره مذاکره کنید، عنوان کرد برجام یک توافق بین المللی است، دو طرفه نیست که بخواهیم دوباره از نو مذاکره کنیم.
وی افزود: وزیر امور خارجه ایرن در این مصاحبه درباره مسایل حقوق بشر و تروریست نیز از موضع انقلابی و قدرت، شجاعانه وارد شد و گفت آمریکا و عربستان در منطقه حامی تروریست و تروریست پرور است.
وی بیان کرد: دکتر ظریف تاکید کرد اگر ترامپ بخواهد این توافق بین المللی را پاره کند، ما هم از این توافق خارج می شویم و این به معنای نقض برجام است.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: این مواضع انقلابی وزیر امور خارجه ایران موجب عقب نشینی ترامپ شد و رئیس جمهوری آمریکا به صراحت اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به توافق برجام پایبند است و ما نیز به آن پایبند هستیم.
وی با بیان اینکه این مواضع انقلابی همواره مورد تایید نظام است، در عین حال از اقدام مجلس شورای اسلامی در راستای تصویب یک فوریتی اقدام متقابل در راستای اقدامات خصمانه آمریکا نیز تقدیر کرد.
حجت الاسلام برقراری اظهار کرد: این اقدام نشان داد که مجلس شورای اسلامی برای حفظ منافع ملت با همه اختلاف های سیاسی وحدت رویه دارند و در مقابل آمریکا با قدرت، شجاعت و روحیه انقلابی می ایستند و منافع این ملت را قربانی سیاست خصمانه آمریکا نمی کنند.
وی همچنین به فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت در اول ذی القعده اشاره و بیان کرد: این روز به نام روز دختر نامگذاری شده که اسلام برای جایگاه زنان و دختران ارزش ویژه ای قایل است و جایگاه زن در اسلام بسیار رفیع است.
حجت الاسلام برقراری وجود دختران را مایه رحمت دانست و افزود: با توجه به اینکه در دوران جاهلیت زن و دختر جایگاهی نداشت، امروز نیز به گونه ای در حق دختران و زنان ظلم می شود و آنان را به عنوان ابزار و خواسته های نفسانی و ملعبه های سیاسی قرار داده اند.
وی تاکید کرد: خانواده ها، آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید مهد تربیت مربیان آینده جامعه اسلامی که همان زنان و دختران هستند، باشند و این یک رسالت مهم برای همه ما است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار