نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. تير 1396 - 10:35   |   کد مطلب: 23017
رئیس اداره اوقاف ملایر خبر داد؛
برگزاری دوره تربیت مربی قرآن در ملایر
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: به واسطه فعالیت های قرآنی شهرستان ملایر یک دوره تربیت مربی قرآنی در این شهر با حضور 70 نفر برگزار می شود.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت الاسلام و المسلمین ابوذر عباسی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه های اداره اوقاف در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در طول ماه رمضان بیش از 10 هزار نفر از فقرا که توسط ارگان ها و نهادهای متولی شناسایی و به اوقاف معرفی شده بودند، اطعام دهی شدند.

وی افزود: این برنامه در راستای اجرای نیت واقف سیف الدوله و در کنار مقبره این خیر برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به برگزاری طرح تابستانی خیمه های معرفت بیان کرد: در این طرح روحانیونی  از شهرستان ملایر و شهر قم در خیمه ها حضور پیدا کرده و برنامه های فرهنگی اجرا می کنند.

وی اجرای عملیات عمرانی بقاع امامزاده های شهر را یکی دیگر از برنامه های اداره اوقاف بیان کرد و گفت: بازسازی آستان امامزاده زبیده خاتون زمان آباد از بزرگترین عملیات های عمرانی این اداره است.

عباسی با اشاره به اجرای طرح تربیت حفاظ قرآن کریم در ملایر بیان کرد: یک هزار و 700 نفر برای دوره های مختلف این طرح ثبت نام کرده اند.

وی از تاسیس مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم با همکاری موسسه  بیت الاحزان فارس در روستای حسین آباد خبر داد و گفت: این طرح با حمایت 150 میلیون تومانی خیرین انجام شده است و اداره اوقاف نیز 50 میلیون تومان برای تجهیز آن اعتبار در نظر گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ملایر گفت: با تاسیس این مدرسه قرآنی در یک سال 30 حافظ کل قرآن کریم تربیت می‌شود.

وی به برگزاری دوره تربیت مربی قرآنی در ملایر اشاره کرد و گفت: دوره تربیت مربی قرآنی در شهر قم برگزار می‌‎شود  اما به واسطه فعالیت‌های قرآنی شهرستان ملایر یک دوره در این شهر با حضور 70 نفر برگزار می‌شود.

عباسی گفت: ابتدا از متقاضیان در این دوره آزمونی گرفته شده و پس از برگزاری آن با متقاضیان قرار داد بسته شده و در کلاس های آموزش قرآن از آنها استفاده می‌شود.

وی به ثبت 4 وقف جدید در سال جای اشاره کرد و گفت: این وقف‌ها در روستاهای ایرانه، قلعه علیمراد و مهر آباد بوده که جمعا به میزان 5 میلیارد ریال توسط اوقاف ارزش گذاری شده است.

عباسی به برپرگزاری مراسم روز تجلیل از امامزاده ها در 5 ذی القعده اشاره کرد و گفت: در این مراسم از مقام امازاده سید علی حسین داویجان تجلیل شده و از 10 نفر از خادمان امامزاده های شهرستان تجلیل می شود.

وی به برگزاری طرح اوقات فراغت نشاط معنوی در 5 پایگاه ملایر اشاره کرد و گفت: این برنامه در آستان امامزاده سید علی حسین داویجان، امامزاده عبدالله(ع) مهرآباد، امامزاده ابراهیم طجر، امامزاده عبدالله(ع) ملایر و تکیه حضرت ابوالفضل(ع) با حضور 4 مبلغ از شهر قم، دو مبلغ بومی و 6 مبلغ خواهر و با اعتبار 120 میلیون ریال اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه‌ها

سلام،ما جمعی از مربیان قرانی در دوره تربیت مربی قران در سال 94درحسین اباد شاملو با حضور اساتید قرانی شهرستان واستان شرکت نموده ایم ولی هنوز گواهی این دوره به دست ما نرسیده است.لطفا پیگیری کنید چرا؟

دیدگاه شما

آخرین اخبار