نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. تير 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 23015
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: با توجه به اشباع چاپخانه ها در ملایر، چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی زمینه های تشکیل اتحادیه صنفی را فراهم آورند.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامرضا جمالی زاده در  در نشست چاپخانه داران و کانون های آگهی و تبلیغاتی ملایر اظهار داشت: : هدف ما از این جلسه بررسی راهکارهای رفع مشکلات چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی است و قصد داریم با توجه به اشباع چاپخانه ها در ملایر،  با همکاری شما زمینه های تشکیل اتحادیه صنفی را فراهم آوریم.

وی با اشاره به اینکه منع قانونی برای صدور مجوز چاپخانه های جدید نداریم، بیان کرد: البته بر خلاف میل این اداره و بعضی مخافت ها، ما با درخواست های جدیدی مواجه هستیم و وظیفه داریم برابر مقررات و ضوابط قانونی عمل و با این درخواست ها موافقت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: متأسفانه مشکلات اقتصادی جامعه، فضای کسب و کار در صنعت چاپ و تبلیغات را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است و همین امر به علاوه مباحثی از قبیل کیفیت کار، نوسان قیمت ها و عدم ثبات نرخ گذاری، تداخل امور و خدمات صنفی، عدم نظارت دقیق تخصصی وصنفی و ... سبب شده است تا در نبود اتحادیه ای مستقل، شاهد بی نظمی، نابسامانی و نارضایتی بعضی از چاپخانه ها و کانون های تبلیغاتی باشیم.

وی افزود: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده، انتظار بر این است ادارات، نهادها و همشهریان محترم به منظور استفاده از امکانات و توانمندی ها و همچنین حمایت از نیروهای کار صنعت چاپ ، سفارشات و امور چاپی، تبلیغاتی خود را در چاپخانه ها و کانون های آگهی، تبلیغاتی شهرستان ملایر  به  انجام رسانند و البته چاپخانه ها و کانونهای شهرستان نیز خدمات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهند. وی تاکید کرد:  شایسته است صنوف فرهنگی با همکاری و همدلی بیشتر، فضا را برای رونق اقتصادی و رضایت مشتریان فراهم کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر با اشاره به نظر قانونی اداره صنعت، معدن و تجارت مبنی بر لازمه وجود  50 عضو دارای مجوز صنفی برای تشکیل اتحادیه، عنوان کرد: پیشنهاد می شود چاپخانه داران و کانون های آگهی در چارچوب ضوابط و رعایت مسائل تخصصی، در کمیته ای ویژه؛ اعضای خود را مکلف به گرفتن جواز صنفی کنند و با یک دست کردن زیر مجموعه های مرتبط جهت تشکیل اتحادیه صنفی اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار