نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. تير 1396 - 8:05   |   کد مطلب: 22992
چند روزي است در فضاي مجازي کليپي از مجري پروژه مصلاي بزرگ ملاير در گوشي هاي همراه ردوبدل مي شود که نياز به تبيين و بررسي بيشتر دارد.

چند روزي است در فضاي مجازي کليپي از مجري پروژه مصلاي بزرگ ملاير در گوشي هاي همراه ردوبدل مي شود که نياز به تبيين و بررسي بيشتر دارد.

در اين کليپ که در محل مصلاي ملاير ضبط شده است، مجري پروژه با اشاره به اقدامات عمراني اش که در جريان است، اتهاماتي به فرماندار، شهردار، شوراي اسلامي شهر، اوقاف و برخي مديران شهرستان وارد ساخته و با الفاظي دور از شان و سخيف آنها را مورد خطاب قرار مي دهد که البته پيگيري يا عدم پيگيري فرماندار و شهردار محترم از حيث شخصيت حقيقي به خودشان مربوط است اما از جايگاه مسئوليتي که در شهرستان دارند بايستي براي افکار عمومي توضيح داده و از جايگاه حقوقي شان دفاع کنند.

 بخوبي مي دانيم که هر ساخت و سازي در هر نقطه اي که باشد بدليل ايجاد اشتغال و ارزش افزوده قابل تقدير و زمينه ساز توسعه آن منطقه مي شود، اما پيش نياز و ضرورت اين اقدامات، رعايت قانون و پايبندي به تعهدات و در نظر گرفتن جوانب اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي و... آن است.

در آن روزهايي که موضوع توسعه مصلاي حضرت ابوالفضل(ع) ملاير رسانه اي شد و خبر از حضور خير ملايري به ميان آمد، بدليل اقتضاي حرفه اي و پيگيري مسائل شهرستان نسبت به اين موضوع حساس شده و با طرح سوالاتي که در رسانه هاي محلي منتشر شد، خواستار شفاف سازي و پاسخگويي مسئولان امر شدم.

اما متاسفانه مثل هميشه سکوت مرگبار مسئولان تنها پاسخي بود که دريافت کردم و بهمين دليل اين روزها را پيش بيني مي کردم که در نوشته هاي سابق موجود است.

اميدوارم امروز جوابي براي سوالاتم(که يقينا سوال خيلي از شهروندان هم هست) دريافت کنم که اگر اين سوالات (و سوالات مشابه که در ذهن شهروندان است) امروز پاسخ داده شوند از فردا بهتر است و يقينا در سرعت بخشيدن به اجراي پروژه و سلامت کاري و مالي آن موثر است.

1. طرفين قرارداد طرح توسعه مصلي چه کساني هستند؟

2. اعضاي حقيقي و حقوقي هيات امناي طرح توسعه مصلي چه کساني هستند و نحوه انتخابشان چگونه است؟

3. از آنجا که زمين مصلي موقوفه است، در طرح توسعه بايستي جايگاه اداره اوقاف ملاير مشخص باشد. کارفرما؟ شريک؟ یا فروشنده؟

4. طرح توسعه مصلي با چه برآورد جمعيتي و توسط  کدام شرکت مهندسي و مشاوره بررسي و تاييد شده است؟

5. برآورد ريالي اين طرح چقدر و محل تامين آن کجاست؟

6. سهم پيمانکار و کارفرما(ريالي و مالکيتي) چگونه تعريف شده است؟

7. بحث تغيير کاربري زمينهاي اطراف مصلي(از جمله آرامستان شمس آباد) را کدام مرجع و نهاد تاييد کرده است؟

8. جايگاه قانوني و حدود اختيارات شهرداري، شوراي شهر و اوقاف در اين طرح چگونه است؟

9. موضوع واگذاري زمين هاي منطقه مسکن مهر به پيمانکار محترم طرح توسعه مصلي براي ساخت واحدهاي ويلايي به کجا انجاميد؟ آيا سهم شهرداري و اوقاف مشخص است؟

10. ايراداتي که نماينده محترم ولي فقيه و امام جمعه همدان(از حيث ساخت، مصالح و معماري) در بازديد از اين مجموعه بيان داشتند و همين امر باعث شد در مراسم تبليغاتي کلنگ زني حضور پيدا نکنند، را کدام مرجع پاسخگوست؟ پيمانکار سابق؟ مجري طرح فعلي؟ شهرداري؟

11. آيا تعداد واحدهاي مسکوني که توسط خير محترم؟ از واحدهاي مسکن مهر خريداري و قرار است با فروش آنها نقدينگي اجراي پروژه توسعه مصلي تامين شود، امکان همپوشاني هزينه ها را دارد؟

12. آيا در رابطه با اجراي طرح ساماندهي و همسطح سازي قبور اموات و شهداي آرامستان شمس آباد با خانواده هاي ذي عله و بنياد شهيد هماهنگي لازم بعمل آمده است؟

امين الله عليمرادی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار