نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

19. تير 1396 - 16:45   |   کد مطلب: 22988
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: طی دیدار با حجتی، وزیر جهادکشاورزی ضمن تشریح مسائل مختلف حوزه کشاورزی شهرستان و انعکاس دغدغه‌ها و مشکلات فعالان این بخش، از تأخیر در پرداخت کامل یارانه کشمش انتقاد کردیم.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایسنا ؛محمد کاظمی با اشاره به پرداخت یک سوم یارانه کشمش توسط سازمان تعاون روستایی از وزارت کشاورزی خواست تا با تسریع در پرداخت الباقی مطالبات باغداران، موجبات تکدر کشاورزان را فراهم نکند.

وی اظهار کرد: پس از رایزنی‌های صورت گرفته مقرر شد بخش دیگری از یارانه مذکور تا پایان تیرماه به باغداران پرداخت شود.

نماینده ملایر در مجلس در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت بهسازی و طرح هادی در روستاهای ملایر، ابرازامیدواری کرد با جلب اعتبارات ملی و استانی بسیاری از طرح‌های در دست اقدام در اسرع‌وقت به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته سیدابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، پایان هفته‌جاری به ملایر سفر خواهد کرد.

کاظمی سفر رضوی را در ادامه تلاش‌های صورت گرفته پیرامون مسائل مرتبط با توسعه روستاها و مناطق محروم ملایر توصیف کرد.

وی با اشاره به سابقه همکاری در مجلس ششم با رضوی و ارتباطات پیشین با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور، ابرازامیدواری کرد با این سفر، فصلی جدید در رونق اقتصاد و معیشت روستائیان ملایر آغاز شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد مشکل برای نزدیک به 3 هزار نفر از اهالی شهرستان ملایر در ماجرای مؤسسه اعتباری آرمان، تأخیر در رسیدگی به موضوع را بسترساز مشکلات جدی توصیف کرد.

کاظمی اغلب سپرده‌گذاران این دست مؤسسات که با درج عبارت «دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی» اعتماد مردم را جلب کرده‌اند را از اقشار کم‌درآمدی دانست که با هدف کسب عایداتی برای گذران معیشت روزمره در این مؤسسات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

نماینده ملایر در مجلس گفت: در بخشی از تذکر شفاهی خود در صحن علنی مجلس از رئیس جمهور درخواست کردیم تا با حضور در مجلس نسبت به ریشه‌ها و عوامل گسترش این مؤسسات مالی و اعتباری به ارائه توضیح بپردازد.

وی به نشست اخیر خود با جمعی از سپرده‌گذاران مؤسسه مالی آرمان و رئیس شعبه ملایر این مؤسسه اشاره کرد و از پیگیری روزانه و مستمر این موضوع خبر داد.

وی درباره رایزنی‌های صورت گرفته با رئیس‌کل بانک مرکزی پیرامون رسیدگی عاجل به این امر، حل شدن مشکل را روندی زمان‌بر توصیف کرد.

کاظمی درباره اظهارنظر پیشین رئیس‌کل بانک مرکزی که بازه‌ای دو هفته‌ای برای رفع مشکل عنوان کرده بود، علت این امر را نامشخص بودن ابعاد این بی‌انضباطی مالی دانست.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت ابرازامیدواری کرد: با طی شدن مراحل قانونی برنامه‌ای مدون برای بازپرداخت سپرده‌های مردم تهیه شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه شما

آخرین اخبار