نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. تير 1396 - 20:16   |   کد مطلب: 22979
مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملاير خبر داد
خرید بازی‌‌هاي فکری و آموزشی در ملاير به منظور پرورش خلاقیت
مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملاير از خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان شهرستان ملاير خبر داد.

 به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛سکینه تاجوک از خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان شهرستان ملایر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تبلیغات گسترده‌ در مدارس استقبال دانش‌آموزان از کتابخانه روند رو به رشدی داشته و این مهم در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی عینیت پیدا کرد.

وی گفت: به همین منظور و برای حفظ حضور دانش‌آموزان در کتابخانه، اقداماتی برای مراجعه در اوقات فراغت آنها در کتابخانه شهرستان ملایر انجام داده‌ایم.

مسؤول کتابخانه عمومی ولایت شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر خدمات کتابخانه فراتر از امانت دادن کتاب است، محیط کتابخانه باید به نحوی جذاب باشد که این پویایی به عنوان فرایندی مستمر ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه بهترین سن برای اشاعه فرهنگ مطالعه از سنین خردسالی و کودکی است، گفت: به منظور رونق فرهنگ کتابخوانی، به صورت داوطلبانه اقدام به خرید بازی‌های فکری و آموزشی به منظور پرکردن اوقات فراغت و جذاب کردن فضای کتابخانه برای کودکان و نوجوانان کرده‌ایم.

تاجوک با تاکید به اینکه بازی‌های فکری علاوه بر بالابردن قوه ادراک و هوش اشخاص، سبب رشد اجتماعی، بروز خلاقیت و شور و نشاط می‌شود، تصریح کرد: بازی‌ها و سرگرمی‌های خریداری شده شامل اشکال دوختنی و کادر دوخت است که  موجب پرورش مهارت انگشتان، هماهنگی عمل چشم و دست و ایجاد خلاقیت می‌شود.

وی با اشاره به خرید «بریکس پلاستیکی» برای کتابخانه ملایر گفت: این بازی باعث پرورش خلاقیت شناخت رنگ‌ها و اشکال مختلف می‌شود و «چینه حروف و اعداد» نیز با هدف تقویت حافظه، افزایش دامنه لغات و آموزش چهار عمل اصلی ریاضی خریداری شد.

مسؤول کتابخانه  عمومی ولایت شهرستان ملایر با بیان اینکه وسیله ساخت تساوی سازه‌های پلاستیکی باعث پرورش خلاقیت، ساختمان‌سازی، هماهنگی عمل چشم و دست، شناخت رنگ‌ها و پرورش مهارت انگشتان می‌شود، افزود: چینه خلاقیت نیز سبب آموزش مفاهیم ریاضی به شیوه ملموس، افزایش دقت و تمرکز و پرورش خلاقیت خواهد شد.

وی بیان کرد: «مکعب‌های آی کیو» با هدف پروش خلاقیت، تقویت حافظه بینایی و افزایش دقت و تمرکز، درک ارتباط جزء و کل، تقویت ادراک و تجسم فضایی و تقویت مهارت‌های حل مساله خریداری شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار