نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. تير 1396 - 20:00   |   کد مطلب: 22976
امام جمعه ملایر گفت: مالیات یکی از پایه های مستحکم اقتصاد مقاومتی است که فرار از مالیات به طور قطع اقتصاد جامعه را فلج می کند.

به گزارش ملایری ها به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدباقر برقراری در خطبه های نماز جمعه ملایر در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مالیات و درآمد حاصل از آن یکی از اصول سیاست اقتصاد مقاومتی است که شرعی و قانونی باید پرداخت شود، در غیر اینصورت برای کشور کمرشکن است.
وی با اشاره به 14 تیرماه روز مالیات، فرار مالیاتی را یکی از بلاهای جامعه دانست و افزود: ساز و کاری باید برای پرداخت مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی از سوی مسئولان اندیشیده شود تا شاهد بروز مشکلات اقتصادی در کشور نباشیم.
وی با تاکید بر اینکه به جای تولید و استخراج روزافزون نفت، باید مالیات ساماندهی شود، بیان کرد: امروز مسابقه بر سر تولید نفت بیشتر است، در حالیکه این یک خسارت برای کشور بوده و باید ذخایر ملی کشور را حفظ کنیم.
حجت الاسلام برقراری به کودتای نافرجام قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب در مسجد گوهرشاد و فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: رضاخان از سال 1306 به بعد مخالفت خود را با اسلام، ارزش ها و روحانیت آغاز کرد و برای توسعه همه جانبه بین المللی مساله کشف حجاب را در کشور پیاده کرد.
وی ادامه داد: بانوان ما باید بدانند که برای حفظ حجاب خون های زیادی ریخته شد و از آن زمان تا به امروز دشمن به دنبال حیازدایی و غیرت زدایی است.
خطیب جمعه ملایر حجاب و عفاف را پرچم حیا، غیرت و طهارت عنوان و تاکید کرد: همه ما باید برای پیاده کردن حجاب و عفاف اهل امر به معروف و نهی از منکر باشیم تا حجاب و عفاف به عنوان یک سرمایه بزرگ انسانی در جامعه حفظ شود.
حجت الاسلام برقراری آمار روز افزون طلاق، افزایش آسیب های اجتماعی و متلاشی شدن خانواده ها را از جمله آثار سوء بی حجابی در جامعه دانست و افزود: دشمن امروز برای حجاب و عفاف ما اسلحه کشیده و گلوله هایش متوجه اعتقادات مردم است.
وی با تاکید بر اینکه در این هفته باید آثار بی حجابی و حجاب و عفاف در جامعه تبیین شود، تاکید کرد: از مسئولان مربوطه می خواهیم طرح حجاب و عفافی که سال 84 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شود، این قانون در جامعه اجرا و نسبت به حجاب کم توجه نباشیم.
حجت الاسلام برقراری همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوه قضاییه همزمان با هفته قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: طبق تاکیدات رهبری قوه قضاییه باید حقوق عامه مردم از جمله سیاسی و اجتماعی را به رسمیت بشناسد و آنها را حفظ کرده و پرچمدار این حقوق باشد.
وی مقابله با فساد و تبعیض، برخورد با قضات متخلف و معرفی قضات شجاع و مخلص را از دیگر مطالبات رهبر معظم انقلاب از قوه قضاییه عنوان کرد و افزود: قوه قضاییه باید نسبت به تحقق منویات و خواسته های مد نظر رهبر معظم انقلاب قدم بردارد.
امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنان خود نشست منافقان در فرانسه را از دیگر نقشه های شوم دشمنان خواند و اظهار کرد: مسئولان نظام باید نسبت به این اقدام فرانسه عکس العمل نشان می دادند و سفیر فرانسه را فرا می خواندند.
حجت الاسلام برقراری ادامه داد: عقد قرارداد اخیر نفتی ایران با شرکت توتال از جمله اقداماتی است که مردم ایران را نسبت به سرمایه های ملی خود نگران می کند، چراکه فن آوری و صنعت نفت اهمیتش کمتر از مساله هسته ای نیست و هر دو برای ملت ما مهم است.
وی تاکید کرد: مسئولان مراقب باشند همانگونه که دشمن با برجام به دنبال نفوذ است، با این قراردادها نیز به دنبال سوء استفاده و کسب منفعت های خودشان است.
وی همچنین به آزادسازی موصل و برچیده شدن هیمنه داعش اشاره و بیان کرد: با اتحاد و وحدت رویه مردم، دولتمردان و نیروهای عراقی، موصل در حال آزادسازی است و امنیت پایداری در عراق ایجاد خواهد شد که در سوریه هم وضعیت اینگونه است.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها به دنبال برنامه ریزی خطرناک برای قتل عام سوریه هستند، افزود: ملت های منطقه و دولتمردان باید جلوی فتنه آمریکا را در منطقه بگیرند تا دیگر شاهد حادثه تلخ در این منطقه نباشیم.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار