نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1396 - 23:14   |   کد مطلب: 22950
وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای گزارش صادره سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی درباره حمله شیمیایی به خان شیخون را رد کرده و آن را جعلی خواند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «گزارش صادره از سازمان منع گسترش سلاح‎های شیمیایی درباره حادثه خان شیخون جعلی و دروغ است زیرا منطقی نیست.»

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که دبیرخانه فنی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در تاریخ 29/6/2017 گزارشی را صادر و در آن از این نهاد بین المللی خواسته شده که گزارش های سالم و درست در این زمینه تهیه کند؛ به طوری که به دور از هرگونه دخالت‌ها و تحریک‎های کشورهایی که مانع رسیدن به حقیقت می‌شوند، باشد.

به گزارش سانا، وزارت خارجه سوریه خواستار کمیته حقیقت یاب در حادثه خان شیخون شد و اعلام کرد که هدف اصلی از تشکیل چنین کمیته هایی اتخاذ مواضع ضد سوری است.

در این بیانیه آمده است: کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه حمله شیمیایی خان شیخوان واقع در جنوب ادلب به مدارکی که تروریست ها در ترکیه ارائه کردند، استناد کرده است؛ مدارکی که به هیچ وجه گویای حقیقت نیست.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: دمشق از همان ابتدای جنایت خان شیخوان اعلام کرد که دولت سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد که بخواهد از آن استفاده کند.

در ادامه بیانیه آمده است که نمایندگان دمشق، مسکو و ایران در نشست اخیر شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی در تاریخ 29/6/2017 بر سر اعزام هیاتی به فرودگاه الشعیرات (که آمریکا به آن حمله موشکی کرد) موافقت کردند، اما آمریکا و همپیمانان غربی آن با این توافق مخالفت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار