فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

3. تير 1396 - 23:59   |   کد مطلب: 22918
مدیر جهاد کشاورزی ملایر خبر داد
پیش‌بینی برداشت 1800 تن آلبالو و گيلاس در ملاير
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از آغاز برداشت بیش از یک‌هزار و 800 تن آلبالو و گیلاس در شهرستان ملایرخبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسین تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 700 هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر کشت آلبالو و گیلاس قرار دارد، اظهار کرد: از این میزان 500 هکتار زیر کشت آلبالو رفته که 400 هکتار آن بارور است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک‌هزار و 800 تن آلبالو و گیلاس از باغات شهرستان ملایر برداشت می‌شود، از برداشت آلبالو در سطح 400 هکتار از باغات ملایر از اواخر خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: برداشت آلبالو تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: با توجه به اینکه در سال زراعی جاری، سرمای دیررس بهاره در منطقه خسارتی به گل‌ها و شکوفه‌های این محصول وارد نکرده است، پیش بینی می‌شود میانگین تولید آلبالو به بیش از 3 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار برسد.

وی اضافه کرد: باغداران ملایری در سال جاری حدود یک‌هزار و 800 تن محصول به بازار شهرستان ملایر، استان همدان و سایر استان‌های همجوار صادر خواهند کرد.

تقوی باغات زیر کشت گیلاس را نیز حدود 200 هکتار دانست و تصریح کرد: از این میزان 120 هکتار از باغات شهرستان بارور است.

وی اضافه کرد: برداشت گیلاس نیز در این شهرستان از اوایل تیرماه آغاز می‌شود که پیش‌بینی می‌‌کنیم گیلاس هم از تولید مطلوبی برخوردار شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر گفت: امسال با میانگین بیش از 3 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار و مجموعا بیش از 400 تن، محصول گیلاس برای مصرف بازار داخلی استان و سایر استان‌های کشور تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در سال جاری خوشبختانه خسارت قابل توجهی در امر تولید آلبالو و گیلاس نداشتیم پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 15 افزایش تولید داشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار