نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. تير 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 22917
رئیس اداره ورزش وجوانان ملایر مطرح کرد
شرکت ۷ هزار نفر از جوانان ملایری در کلاس‌های اوقات فراغت
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه ۶ مجموعه ورزشی ملایر آماده استفاده جوانان در ایام تابستان است، گفت: امسال ۷ هزار نفر از جوانان ملایری در کلاس‌های اوقات فراغت شرکت می‌کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسن اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: استخر شنای تختی بعد از 5 سال با اعتبار یک میلیارد تومانی توسط بخش خصوصی تابستان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: استخر الغدیر ملایر نیز با اعتباری بیش از 900 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پیش‌بینی می‌شود تابستان امسال نیز این مجموعه به بهره‌برداری برسد.

رییس اداره ورزش و جوانان ملایرافزود: پروژه تغییر استخر رو باز شهر سامن به شکل سر پوشیده نیز توسط شرکت توسعه و تجهیز وزارت ورزش و جوانان با تخصیص اعتبار 400 میلیون تومان در حالت ساخت است و هم‌اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی از فعالیت 6 مجموعه ورزشی کوثر(شهید روحیان)، آزادی، شهید تاجوک، نمایندگی ورزش و‌جوانان سامن و سالن چند منظوره بخش جوکار خبر داد و گفت: در تابستان امسال 3 استخر بخش خصوصی سیفیه، کریم‌خان و حجاب نیز پذیرای علاقمندان به رشته شنا هستند.

اکبری با اشاره به بهره‌برداری فاز اول ورزشگاه 5 هزار نفره ملایر در دهه فجر امسال در صورت تخصیص 5 میلیارد تومان بیان کرد: فاز اول این مجموعه ورزشی دارای 80 درصد پیشرفت فیزیکی بوده و چمن مصنوعی و اسکوربرد ورزشگاه نیز در حال نصب است.

وی با بیان اینکه برای تکمیل و تجهیز فازل اول این مجموعه 8 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز فاز دوم استادیوم 5 هزار نفره ملایر، 8 میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم .

رییس اداره ورزش و جوانان ملایر با تشریح دیگر برنامه‌ها عنوان کرد: در حال حاضر از 30 ورزشکار ملایری شامل 24 مرد6 زن در رشته‌های والیبال، فوتبال، باستانی، اسکیت، کشتی، دومیدانی، وزنه‌برداری، کبدی، بوکس، رزمی و هندبال دعوت به عمل آمده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در مجموع 6 هزار و 800 ورزشکار سازمان یافته در بیش از 40 رشته ورزشی در شهرستان ملایر فعالیت دارند که از این تعداد 4 هزارو 500 نفر آقا و 2 هزارو 300 نفر خانم هستند‌.

اکبری با تاکید بر اینکه در سطح شهرستان در مجموع 224 مربی فعال ورزشی داریم که از این تعداد 120 مربی آقا و 104 نفر مربی خانم هستند، اظهار داشت: در حال حاضر از 15 قهرمان کشوری در رشته‌های کشتی، یوگا، رزمی و همچنین از 4 نفر والیبالیست ملایری در رده سنی نوجوانان به اردوی استعداد‌‌یابی تیم‌ملی دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: حضور فوتبالیست ملایری در لیگ دسته دو کشور (تیم‌ماهشهر)، حضور دو قهرمان ملایری در مسابقات پاورلیفتینگ بین المللی، حضور دو ورزشکار ملایری در مسابقات بدن سازی و کسب کاپ آسیا و دعوت دو ورزشکار ملایری در تیم ملی دو میدانی وغیره از افتخارات ملایر در عرصه ورزشی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر از راه‌اندازی خانه کشتی ملایر زیر نظر مصطفی جوکار قهرمان جهان در رشته کشتی و جلال لطیفی خبر داد و گفت: این مجموعه از ابتدای تیرماه در مقاطع سنی نوجوانان، نونهالان و بزرگسالان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به حضور 5 تیم ملایری وحدت، طلایه‌داران آفتاب، تختی، مهر و سروش در لیگ استان ابراز کرد: نداشتن اسپانسر و حامی مالی یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر توسعه و پیشرفت ورزش شهرستان است.

اکبری فرسوده بودن اماکن ورزشی، کف پوش سالن‌ها و اعتبارات پایین اداره ورزش و جوانان ملایر را از دیگر مشکلات در راستای توسعه و جهش ورزش این شهر دانست و بیان کرد: یکی از مسائل مهم در تعلیم و تربیت نوجوانان به ویژه قشر دانش‌آموز توجه لازم به بحث اوقات فراغت انها است.

وی افزود: اوقات فراغت از جمله مسایل مهم این قشر آینده سازو ارزشمند محسوب می‌شود و چنانچه فعالیتی متناسب با هنجار‌‌های اجتماعی برای آنها در نظر گرفته نشود ناهنجاری‌ها و آسیب‌های بسیاری را به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت افراد تا حد بسیار زیادی معرف ویژگی‌ فرهنگی مدیران و توسعه یافتگی آن جامعه است تصریح کرد: اوقات فراغت در جوامع توسعه یافته امروز از چنان اهمیتی برخودار است که از آن به عنوان آینده فرهنگ جامعه یاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار