نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1396 - 15:04   |   کد مطلب: 22913
هم‌زمان با فرارسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید با مهم دانستن این روز تاریخی از مردم برای حضور باشکوه‌تر در انتخابات دعوت کردند.

به گزارش ملایری‌ها؛به نقل از سایت قم فردا، تنها به فاصله 15 روز از حمله تروریست‌های داعشی به ساختمان ملاقات مردمی مجلس بار دیگر مردم ایران در آزمونی دیگر قرارگرفته‌اند که در آن نه‌تنها می‌خواهند انزجار خود را از حامیان اصلی داعش نشان دهند بلکه می‌خواهند با حضور خود بار دیگر انقلاب را بیمه کرده و نشان دهند که همیشه درصحنه حضور دارند.

دوم تیرماه مردم روزه‌دار ایران اسلامی بار دیگر با سردادن شعارهای" مرگ بر اسرائیل" و مرگ بر آمریکا نشان خواهند داد که در برابر دشمن متجاوز از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

رهبر انقلاب و مراجع عظام تقلید نیز ضمن دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس، آزادی مسجدالاقصی را قطعی دانستند

رهبر انقلاب: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی مبارزه با استکبار و نظام سلطه است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نشستی با صدها نفر از استادان، اعضای هیأت های علمی، پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی که دیروز صورت گرفت با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، فرمودند: بزرگداشت روز قدس صرفاً به معنای دفاع از یک ملت مظلوم که از میهن و خانه خود رانده شده نیست، بلکه امروز دفاع از فلسطین، دفاع از حقیقتی بسیار گسترده‌تر از مسئله فلسطین است.

ایشان تأکید کردند: امروز مبارزه با رژیم صهیونیستی، مبارزه با استکبار و نظام سلطه است و به همین علت، سیاستمداران آمریکا از این حرکت، احساس ضربه و دشمنی می‌کنند.

آیت‌الله جوادی آملی: حضور در راهپیمایی روز قدس استکبار و صهیونیست را محکوم و مخذول می‌کند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی طی پیامی با محکومیت حوادث تروریستی اخیر تهران، پاسخ سپاه پاسداران ایران اسلامی را دفاعی عمیق و حساب‌شده دانست و تأکید داشت: امیدواریم بیگانه درس عبرت بگیرد و دیگر به خود اجازه ندهد به حرم امن ایران اسلامی طمع کند.

 

ایشان در پیام خود آحاد ملت ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت نموده و ابراز داشت: حضور در «راهپیمایی روز قدس»، هم امنیت داخلی را تضمین می‌کند، هم امان مسلمانان را حفظ می‌کند، هم امنیت و امان «قدس» را تأمین می‌کند، هم امنیت و امان فلسطینی‌های مطرود و مظلوم را تأمین می‌کند و هم استکبار و صهیونیست را محکوم و مخذول می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی: برخلاف پندار افراد ساده‌لوح این راهپیمایی و آن حملهٔ موشکی در امنیت منطقه بسیار مؤثر است

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در پیامی با اشاره به اثر حمله موشکی اخیر سپاه در امنیت منطقه، از مردم برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در پیام این مرجع تقلید آمده است: نزدیک 40 سال است که مسلمین جهان آخرین جمعهٔ ماه مبارک رمضان را طبق ابتکار امام راحل (قدس سره الشریف) به‌عنوان روز جهانی قدس می‌شناسند و با راهپیمایی پرشکوه خود اجازه نمی‌دهند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود، هرچند دشمن صهیونیستی با تمام قوا سعی در این امر دارد تا اشغال سرزمین‌های مسلمین مخصوصاً سرزمین بیت‌المقدس به رسمیت شناخته شود.

 

در ادامه این پیام تصریح‌شده است: با نهایت تأسف بعضی از دول اسلامی از ترس صهیونیست‌ها یا به سبب رابطهٔ ننگین با آمریکا به ملت خود اجازهٔ راهپیمایی نمی‌دهند و از این نظر به آن‌ها ظلم و ستم می‌کنند، ولی خوشبختانه رسانه‌ها پیام ملت‌های بیدار را به دنیا می‌رسانند.

آیت‌الله نوری همدانی: نباید رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد

آیت‌الله حسین نوری همدانی با صدور پیامی از عموم ملت ایران و ملل مسلمان جهان برای حضور پرشور در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

 

در پیام این مرجع تقلید آمده است: همان‌طور که امام راحل اعلی الله مقامه، مسئله قدس را نخستین مسئله جهان اسلام دانستند ما نیز بر این موضوع تأکیدداریم، به این معنا که تا این غده سرطانی در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد دید، امروز جریان‌های که در شرایط فعلی جهان از طرف آمریکا، و رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها صورت می‌گیرد، برای این است که رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد، تا بتواند از این فرصت سوءاستفاده کند و ریشه این رژیم مستحکم شود.

آیت‌الله سبحانی: آزادی قدس با خیزش جهانی مسلمانان امکان‌پذیر است

آیت‌الله سبحانی نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به تاریخچه روز قدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) آخرین روز ماه مبارک رمضان را به نام روز قدس نام‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: همه مسلمانان جهان باید در روز قدس جهان بشریت را دعوت کنند و دست‌به‌دست یکدیگر بدهند تا فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی خارج شود و به آغوش اسلام برگردد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: یکی از اشتباهات تاریخی در مسئله فلسطین این بود که برخی این مسئله را یک مسئله عربی و نه یک مسئله اسلامی معرفی کردند، اما امام خمینی (ره) اعتقاد داشتند که مسئله فلسطین یک مسئله اسلامی و مربوط به تمام مسلمانان است.

آیت‌الله سبحانی مسجدالاقصی را نخستین قبله مسلمانان دانست و تصریح کرد: رسول اکرم (ص) در روز 17 رمضان به سمت این مسجد نماز خواند، اعتقادداریم که یک روزی مسجدالاقصی و قدس از دست صهیونیست‌ها آزاد می‌شود و این کار با خیزش جهانی اسلامی مسلمانان امکان‌پذیر است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار