نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1396 - 14:49   |   کد مطلب: 22907
مدیر جهاد کشاورزی ملایر از تولید سالانه بیش از 600 تن عسل در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی شهرستان محدودیتی برای فعاليت زنبورداران و توسعه زنبورداری در اين شهرستان نداریم.

به گزارش ملایری‌ها؛ غلامحسین تقوی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه شهرستان ملایر به خاطر تنوع اقلیمی همواره یکی از شهرستان‌های مناسب برای تولید است، اظهار کرد: عسل تولیدی در ملایر یکی از مرغوب‌ترین نوع عسل در کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مزایای زنبور عسل گفت: زنبور عسل به عنوان یک حشره مفید، با گرده‌افشانی در مزارع و باغات باعث حفظ سلامتی محصول و حفظ محیط زیست می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه سال گذشته 50 هزار و 598  کلنی مدرن زنبور عسل در ملایر فعال بود، اظهار داشت: در سال گذشته 635 تن عسل در این شهرستان تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان 24 درصد عسل تولیدی استان را به خود اختصاص داده است؛ افزود: ملایر در تولید عسل رتبه اول استان را دارد.

 تقوی تعداد زنبورداران دارای پروانه در این شهرستان 333 نفر دانست و تصریح کرد: تعداد 479 نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

وی میانگین برداشت عسل از هر کندو را حدود 12.5 کیلوگرم برشمرد و افزود: بیشتر این کندوها در منطقه سامن  و روستاهای دیگر فعال هستند و با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی شهرستان محدودیتی برای فعالیت زنبورداران و توسعه  زنبورداری در شهرستان نداریم.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: عسل تولیدی شهرستان ملایر علاوه بر تامین مصرف داخلی کشور به تعدادی از کشورهای منطقه خلیج فارس نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار