نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. خرداد 1396 - 21:38   |   کد مطلب: 22889
کارشناس سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و پدیده گردوخاک طی سه روز آینده در استانهای خوزستان، بوشهر و ایلام خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: طی 24 ساعت آینده موج بارشی جدیدی از کشور عبور خواهد کرد که موجب افزایش ابر، بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان شمالی، گیلان و آذربایجان غربی خواهد شد همچنین در مواقع عصرگاهی نیز استان سیستان و بلوچستان با افزایش ابر و بارش پراکنده باران مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده غالب نقاط کشورمان، آسمان صاف و آفتابی خواهند داشت و جوی نسبتاً پایدار در اکثر نقاط کشور حکمفرما خواهد بود؛ دمای هوای برخی نقاط کشورمان  نیز دو تا سه درجه افزایش می‌یابد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز پنجشنبه نفوذ جریانهای شمالی در نوار شمالی کشور صورت می‌گیرد، تصریح کرد: تاثیرگذاری جریانهای شمالی باعث کاهش دما و بارش پراکنده باران در برخی مناطق آذربایجانها و سواحل غربی خزر خواهد شد.

نقشینه همچنین از وزش باد شدید و گردوخاک در برخی استانهای کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده استانهای خوزستان، ایلام و بوشهر با وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت دید افقی مواجه خواهند شد.

وی اهواز با 48 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 9 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 38 درجه بالای صفر رسید که طی دو روز آینده شاهد افزایش دو درجه‌ای آن خواهیم بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: وزش باد شدید روز پنجشنبه و جمعه در تهران نیز به‌وقوع می‌پیوندد که باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات احتمالی داده شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار