نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

29. خرداد 1396 - 14:26   |   کد مطلب: 22861
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام چون یک معاهده بین‌المللی است دوطرفه است باید دوطرفه به آن نگریست و یک‌سویه نگاه کردن به برجام گول زدن مردم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اظهار داشت: اولین پیام تحریم‌های جدید امریکا این بود که هیچ‌گاه نباید روحیه استکبارستیزی را از کشور خارج کرده و از این روحیه را بگیریم.

وی گفت: مسئله‌ای که می‌تواند د به‌عنوان یک سد سدید کشور ما را در مقابل دشمنان بیمه کند همین روحیه استکبارستیزی و استبداد ستیزی است که ریشه در فرهنگ قرانی ما دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: عداوت و دشمنی آمریکایی‌ها تمامی شدنی نیست و همیشگی است و امریکا ریشه دشمنی و کینه‌توزی بخصوص با جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی گفت: برجام چون یک معاهده بین‌المللی است دوطرفه است باید دوطرفه به آن نگریست و یک‌سویه نگاه کردن به برجام گول زدن مردم است.

حجت‌الاسلام آزادی‌خواه افزود: اینکه با ان‌شاءالله و ماشاءالله به برجام را عمل کرده‌ایم این حرف کاملی نیست و هنگامی برجام کامل است که طرف مقابل هم به تعهداتش عمل کند.

وی تحریم‌های اخیر آمریکا را نشان‌دهنده عدم اعتقاد آنان به برجام دانست و گفت: آمریکا که یک رکن در این برجام است با وضع این تحریم‌ها نشان داد که اصلاً اعتقادی به برجام ندارند و بر ساختار برجام را در مقام عمل پا گذاشت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر موضع‌گیری جمهوری اسلامی علیه این اقدام آمریکا بیان کرد: مکاتبه وزیر خارجه مؤید این قضیه بود اما ما به یک مکاتبه صرف قانع نمی‌شویم و مردم به دنبال حقوقشان هستند.

وی تأکید کرد: حالا که از برجام چیز مهمی عاید ما نشده ما نباید مواضع مقتدرانه خودمان را از دست دهیم.

حجت اسلام آزادی‌خواه بیان کرد: وزارت خارجه در مقابل این اقدام موضع قاطع نگرفته است ما یک مکاتبه با موگرینی را کافی نمی‌دانیم.

وی گفت: وزارت خارجه با آن‌چنان قوی عمل کند که آن‌ها برای ادامه برجام به التماس بیفتند و از موضع ضعف وارد شدن به صلاح کشور نیست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کشور ما اگر صدها از این تحریم‌ها را ببیند ممکن است سخت بیاید اما باعث پیشرفت ما خواهد شد.

وی حمله موشکی به مواضع داعش را نمونه بارز و اکمل پیشرفت‌های ایران در دوران تحریم دانست و بیان کرد: مردم دنیا نقش موشک‌های بالستیک سپاه و تودهنی که به داعش زده شد را به‌خوبی مشاهده کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار