نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1396 - 23:29   |   کد مطلب: 22854
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای گفت: ابطال سند 2030 در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ابطال سند 2030 در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به صراحت بیان نشده است.

در این بیانیه آمده است: پس از هشدار تیزبینانه رهبر معظم انقلاب در خصوص تهدید استقلال کشور و خطر نفوذ فرهنگی از جانب سند 2030 و پیگیری مراجع عظام، نخبگان، مسؤولین و مطالبه جدی مردمی، این موضوع با واکنش دیرهنگام شورای عالی انقلاب فرهنگی روبه‌رو شد و اعلام شد که به طور کلی مسائل آموزشی کشور باید براساس اسناد بالادستی ایران انجام شود.

در بخش دیگری از این بیانیه با تاکید بر شبهه‌برانگیز بودن نحوه اطلاع‌رسانی از مفاد مصوبه این جلسه آمده است: سوال مطرح در این اعلام مبهم و دو پهلو این است که به صراحت مشخص نشده منظور شورای عالی انقلاب فرهنگی از این مصوبه، ابطال کلی سند 2030 بوده است یا اینکه سند به قوت خود باقی و قابل اجراست و فقط در صورت مغایرت با اسناد بالادستی غیرقابل اجرا تلقی می‌شود که انتظار مردم انقلابی همان برداشت اول است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در بخشی از این بیانیه تاکید کرد: انتظار می‌رود، همانطور که در اجرای سند با سرعت قابل توجهی مراحل تصویب و ابلاغ را طی کرد، با استناد به اظهارات وزرای محترم حاضر در جلسه به صورت رسمی و بدون فوت وقت هیأت دولت لغو ابلاغیه 95/6/25 دولت را اعلام و اجرای دقیق سند تحول بنیادین را ابلاغ کند.

پژمانفر در پایان این بیانیه آورده است: در نهایت ضمن هشدار به امت حزب‌الله در خصوص این مصوبه مبهم و چندپهلو، وظیفه خود می‌دانم تا حصول نتیجه مطلوب در دفاع از کیان اسلام و استقلال کشور و مورد تایید رهبری موضوع را از شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری و به مردم شریف ایران اطلاع‌رسانی کنم.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار