پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

28. خرداد 1396 - 23:27   |   کد مطلب: 22853
دیپلمات‌های کره‌ای می‌گویند که مأموران دولت آمریکا در نیویورک وسائل آنها را به زور گرفته‌اند که این کار از نظر پیونگ‌یانگ «زورگیری و سرقت» است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ مقامات کره شمالی می‌‌گویند مأموران دولت آمریکا در نیویورک، یک بسته متعلق به دیپلمات‌های کره‌ای را به زور دزدیده‌اند.

دیپلمات‌های کره شمالی که برای شرکت در یک نشست حقوق بشری سازمان ملل به مقر این نهاد در نیویورک آمده بودند، در راه بازگشت به خانه در فرودگاه جان اف کندی دچار این رخداد عجیب شده‌اند.

افراد دارای گذرنامه دیپلماتیک از بسیاری از روال معمول در فرودگاه معاف هستند و اینکه اموال آنها که گفته می‌شود «یک بسته دیپلماتیک» بوده، به زور گرفته شود در عرف بین‌الملل واقعه‌ای عجیب و نادر است.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در خصوص این واقعه گفته: «دیپلمات‌های ما به معنای واقعی کلمه مورد زورگیری قرار گرفتند؛ این یک اقدام تحریک‌آمیز غیرقانونی و شنیع بود.»

سخنگو در ادامه گفته: «بسته دیپلماتیک دیپلمات‌های یک دولت دارای حق حاکمیت در وسط نیویورک ربوده شده؛ اینحا همان جایی است که ساختمان اصلی سازمان ملل قرار دارد.»

کره شمالی و آمریکا در خاک یکدیگر سفارت ندارند و سوئد بعنوان حافظ منافع آمریکا در پیونگ‌یانگ عمل می‌کند؛ کره شمالی اما نماینده دائم در سازمان ملل دارد و این هیئت حتی کار صدور ویزا (با درخواست آنلاین) برای گردشگران آمریکایی را نیز بر عهده دارد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی با استناد به این رفتار مأموران آمریکایی در وسط نیویورک، قواعد کلی حاکم بر این کشور را اینگونه توصیف کرده: «این (واقعه) به روشنی نشان داد که ایالات متحده یک کشور گنگستری بی‌قانون است.»

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار