نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. خرداد 1396 - 23:21   |   کد مطلب: 22850
نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه بازارهای اروپا و آسیای میانه برای کشمش ملایر در حال از دست رفتن است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه خود عمل نکرده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم؛ محمد کاظمی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان ملایر که با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل اشتغال یکی از اساسی‌ترین مشکلات فعلی کشور است که حل آن بر عهده مسئولان و‌ دستگاه‌های ذیربط است که با برنامه‌ریزی دقیق و‌ مدونی که صورت می‌گیرد امیدواریم در دولت دوازدهم بتوانیم گام‌‌های بزرگی در راستای رفع مشکلات بیکاری کشور برداریم.

 
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور که اگر بخواهیم مشکلات بیکاری کشور را به طور اساسی برطرف کنیم باید در سال یک‌ میلیون شغل ایجاد شود گفت: تاکنون هیچ کشوری با رشد بالای 8 درصد هم نتوانسته این رقم اشتغال را در سال ایجاد کند.

 
کاظمی با اشاره به اینکه حتی چین به عنوان اقتصاد مطرح در دنیا نتوانسته بیش از 500 تا 600 هزار شغل در سال ایجاد کند گفت: این بدان معنا نیست که ما منتظر بنشینیم و‌ منتظر یک معجزه باشیم.

 
وی بیان‌کرد: نمایندگان مجلس در خصوص موضوع بیکاری و اشتغال چندین بار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عنوان متولی اصلی اشتغال که باید برنامه‌ریزی داشته باشد به مجلس خواسته‌اند و از آنها راهکار و برنامه مشخص خواسته‌اند.

 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام‌معظم‌رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال زمانی جواب خواهد داد که ما بازخورد کار را در میان مردم و خانواده‌ها ببینیم.

 
وی بیان کرد: یکی از راهکار‌های اساسی در زمینه اشتغال این است که روی ظرفیت‌های منطقه‌ای فکر کنیم و اگر برنامه‌ریزی دقیق و مدون و کارشناسی شده داشته باشیم قطعا با توجه به ظرفیت منطقه، ایجاد اشتغال امکانپذیر است.

 
نماینده مردم ملایر یکی از مشکلات شهرستان در زمینه صنعت مبل و‌ منبت را حرکت نکردن این صنعت متناسب با خواست مردم بیان کرد و افزود: این امر یکی از وظایف مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره تعاون است که دانش عرضه به روز محصولات مبل و‌ منبت در شهرستان را پیدا کند.

 
کاظمی از آمادگی کامل نمایندگان شهرستان در خصوص پیگیری مطالبات مردم ، جذب اعتبارات، پیگیری برای رفع مشکلات خبر داد و افزود: بحث نامگذاری ملایر به عنوان شهر ملی مبل و‌ منبت یکی از پیگیری‌های اساسی نمایندگان ملایر بوده است.

 
وی با تاکید بر اینکه همه مقامات و‌ مسئولان استانی و شهرستانی در بحث اشتغال و‌ برطرف شدن مشکلات بیکاری جوانان جامعه دخیل هستند تصریح کرد: لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل کنیم که مردم ببینند و بدانند که مسئولان در این خصوص حرکت کرده و اثرات آن را در زندگی خود درک کنند.

 
نماینده مردم ملایر در ادامه با بیان اینکه در عرصه فعلی که دشمن حمله مستقیم خود را بر ما آوار کرده است گفت: قطعا با همدلی، صمیمیت، وفاق، وحدت و یکرنگی کار به یاری خداوند پیش خواهد رفت و روز به روز شاهد پیشرفت و توسعه همه ‌جانبه ایران اسلامی خواهیم بود‌.

 
وی در پایان با بیان اینکه بازارهای اروپا و آسیای میانه برای کشمش ملایر در حال از دست رفتن است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی به وظیفه خود عمل نکرده است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار