نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. خرداد 1396 - 6:41   |   کد مطلب: 22843
با تصویب قانونی در فدراسیون و سازمان لیگ شرایط برای حضور بازیکنان خارجی در لیگ برتر ایران سخت‌تر شده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ در فصول گذشته بازیکنان آسیایی و اقیانوسیه به شرطی می‌توانستند در لیگ برتر ایران حضور پیدا کنند که در سه فصل قبل در تیم‌های امید یا ملی آن کشورها بازی کرده بودند. 

قانون جذب بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی هم به این صورت بود که باشگاه‌ها بازیکنانی می‌توانند جذب کنند که در سه فصل گذشته در دو رده از بالاترین‌ لیگ‌های آن کشورها بازی کرده  باشند با این حال با توجه به مصوبه‌ هیات رئیسه فدراسیون فوتبال، شرایط برای حضور بازیکنان خارجی بی‌کیفیت در فصل آینده در فوتبال ایران سخت‌تر شده است.

فریبرز محمودزاده مسئول نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد این مساله به خبرگزاری فارس گفت: در فصل آینده مهم‌ترین تغییری که در جذب بازیکن خارجی شده این است که عرصه برای جذب بازیکن خارجی بی‌کیفیت‌ تنگ‌تر از گذشته شده است. به این ترتیب که بازیکنان آسیایی و اقیانوسیه باید در دو فصل گذشته در تیم‌های امید و ملی بازی کرده باشند و بازیکنان اروپایی و آمریکای جنوبی هم در دو فصل گذشته( به جای سه فصل گذشته) در دو رده از بالاترین لیگ های آن کشورها حضور پیدا کنند.

وی افزود: در فصول گذشته فقط عضویت بازیکنان خارجی در تیم‌های لیگ‌های اروپایی مدنظر بود که در این فصل این قانون تغییر مهم دیگری هم داشته است. اینکه بازیکنان خارجی در دو فصل گذشته باید در 10 بازی هم برای تیم سابق‌شان بازی کرده باشند و فقط عضویت در آن‌ تیم‌ها ملاک نیست. با این قوانین جدید در واقع سازمان لیگ تلاش کرده که جذب بازیکنان خارجی در فوتبال ایران را به سمت کیفی سازی سوق بدهد و شاهد بازیکنان با کیفیت بهتر در لیگ برتر باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار