نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1396 - 9:26   |   کد مطلب: 22833
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: در شب‌هاي قدر 2 هزار نفر در ملاير اطعام مي‌شوند.

به گزارش ملایری‌ها؛ حجت‌الاسلام  ابوذر عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بقاع متبرکه شهرستان ملایر در شب‌های قدر پذیرای اقشار مختلف مردم است اظهار کرد: در این زمینه در هفت بقعه شاخص شهرستان ملایر مراسم ویژه احیای شب‌های قدر برگزار می‌شود.

وی افزود: این بقاع شامل امامزاده عبدالله ملایر(ع)، تکیه حضرت ابوالفضل(ع) امامزاده ابراهیم طجرسامن، امامزاده علی‌اکبر کرکان؛ امامزاده احمد و محمود کیکله، امامزاده عبدالله روستای مهرآباد و امامزاده علی حسین روستای داویجان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به برنامه احیای شب‌های قدر در بقاع متبرکه گفت: دعای جوشن کبیر، قرآن به سر گرفتن، خواندن نماز ویژه شب‌های قدر، سخنرانی و شب زنده داری  مراسم سوگواری شهادت مولی متقیان علی(ع) و... از برنامه‌های این شب‌ها در بقاع متبرکه است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مراسم اطعام‌دهی و روضه‌خوانی در شب‌های جمعه بر اساس نیت واقف در طول سال برگزار می‌شود  افزود: در ایام ماه مبارک رمضان در شب‌های جمعه و مناسبت‌های این ماه بیش از 10 هزار نفر از افراد بی‌بضاعت شهرستان توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اطعام می‌شوند.

عباسی از اطعام تعداد 2 هزار نفر از افراد بی بضاعت و نیازمند شهرستان ملایر همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر در مقبره سیف‌الدوله خبر داد و تصریح کرد: برگزاری محافل انس با قرآن ، ترتیل‌خوانی، تفسیر قرآن، برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغان در بقاع متبرکه، و... از برنامه‌های این اداره در ماه مبارک رمضان در شهرستان ملایر است.

وی از ویژه‌برنامه مراسم شب‌های قدر در پارک سیفیه ملایر با همکاری شهرداری و اوقاف خبر داد و گفت: این مراسم نیز در شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان با حضور اقشار مختلف مردم شهر ملایر در این مکان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار