نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1396 - 10:10   |   کد مطلب: 22805
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر:
ملاير نيازمند ایجاد کتابخانه سیار است
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملاير نيازمند ایجاد کتابخانه سیار است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس؛ سید مهدی آخشیک با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان ملایر دارای 20 کتابخانه عمومی شهری و روستایی است اظهار کرد: از این تعداد کتابخانه 12 باب کتابخانه روستایی و هشت باب آن نیز کتابخانه شهری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 180 هزار عنوان کتاب در کتابخانه‌های عمومی ملایر وجود دارد گفت: همه کتابخانه‌های ما از امکانات خوبی در بخش‌های مختلف و نرم افزاری برخوردار هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به عضویت بیش از 10 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی ملایر افزود: در حال حاضر سرانه کنونی زیربنای کتابخانه‌های عمومی ملایر به ازای هر یکصد نفر جمعیت 1.78 است که این میزان باید افزایش پیدا کند.

 وی با بیان اینکه درصدد ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهرستان هستیم افزود: با این طرح می‌خواهیم کتاب را به نقاطی از جمله شهرک ولیعصر(عج) ، امامزاده عبدالله(ع) و مسکن مهر که فاقد کتابخانه هستند، ببریم و در این زمینه نیازمند حمایت دیگر دستگاه‌ها هستیم.

آخشیک با بیان اینکه طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های عمومی در ملایر انجام شده است، گفت: افزوده شدن بخش‌های ویژه پژوهش، استان‌شناسی، نابینایان، کتب نفیس، تدوین و ترویج فرهنگ مقاومت، ملایرشناسی و آثار نویسندگان بومی در اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر از جمله این اقدامات بوده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تعدادی ایستگاه مطالعه نیز در برخی مکان‌های پرتردد شهرستان داشتیم گفت: درصدد هستیم ایستگاه‌های مطالعه را نیز افزایش دهیم.

 رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به فعالیت انجمن خیران کتابخانه ساز در ملایر تصریح کرد: این انجمن فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده و به عنوان سومین انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان است که تاکنون نیز فعالیت‌های خوبی را در ملایر داشته و در آینده با آگاهی و شناخت بیشتر مشارکت مردم در این بخش بیش از گذشته خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار