نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. خرداد 1396 - 9:30   |   کد مطلب: 22800
طنز/داود آجی تاجماه
کلنگ زنی بیست ساله و یک شبه!
از این پروژه های کلنگ زده که دیگر تعداد زیادی از آنها نیمه کاره رها شده و کلنگی هم شده اند بگذریم، چیزی که باعث تعجب ملت شده تولد یک شبه بعضی از پروژه هاست.

ما هم ابراز همدردی می کنیم با شاعر گرانقدر این شعر که می‌فرماید:

"ای خداوند فلان طرح قشنگ/عقده ها دارم خدایا از کلنگ

در نشستی دور هم با آب و تاب/می رسد طرحی به تصویب جناب

می خورد دست مبارک بر کلنگ/می شود بر کهکشان‌ها عرصه تنگ

روز بعد اما کسی حاشا کنان/می‌کند تکذیب قیچی و روبان"

اما اگر زاویه دیدمان را عوض کنیم می‌توانیم به فواید بسیاری از پروژه‌های کلنگ خورده، شروع نشده، نا تمام یا در حال اتمام پی‌ببریم. مثلا پروژه فرودگاه ملایر که بعد از قریب 20سال که از مراسم کلنگ زنی آن می‌گذرد، هنوز شروع نشده و عوامل طبیعی مثل باد و باران جای کلنگ را پر نموده است، اما شعار تبلیغاتی بسیاری از کاندیداهای مجلس شده و توانسته آرایی هم به صندوق بیاورد و حماسه حضوری بیافریند و مشتی هم به دهان استکبار جهانی بکوبد.

برخی پروژه های دیگری هم بوده اند که آقایان فرماندار و بخشدار محترم برای افتتاح آن شتاب نموده‌اند، مانند ورزشگاه ازناو که نزدیک به 20 سال از کلنگ زنی آن می گذرد. مسئولین محترم در سال گذشته حوصله شان سر رفت و یک دست مطرب(جهت ایجاد طرب و شادی) با خود به ازناو بردند و آنها با نواختن بر دهل و دمیدن در ساز و اجرای آهنگ های سنتی و شاد مانند "ای قلا مال کیه آجراش طلاییه" یا "گل دراومد از حموم دوماد دراومد از حموم" با زبان هنر به مردم پیام دادند آمده دولت امید، دوران غم به سر رسید، هر چند پس از عزیمت مسئولین به دفتر کارشان درب ورزشگاه نیمه کاره هم بسته شد و تا الان هم باز نشده است، اما همین که مردم حس خوبی پیدا کردند کافی است چرا که وصف العیش نصف العیش است.

از این پروژه های کلنگ زده که دیگر تعداد زیادی از آنها نیمه کاره رها شده و کلنگی هم شده اند بگذریم، چیزی که باعث تعجب ملت شده است تولد یک شبه بعضی از پروژه هاست که بدون اینکه کلنگ زنی شوند به یک باره فعالیت خود را در سطح کشور به صورت یک شبکه عظیم شروع می کنند (مانند موسسه آرمان) و سر عده زیادی از سپرده گذاران را بی کلاه می گذارند و تازه مسئولین به مالباختگان می گویند اشتباه کردید در این موسسه سپرده گذاری کردید، چون مجوز نداشته است و البته مردم ملایر هنوز انگشت به دهان مانده اند چطور عمو غلامرضا که عمری است دیشلمه همراه با باقالی داغ به مردم می دهد و نیتی هم به جز کسب روزی حلال و خدمت به خلق ندارد، نمی تواند مجوز فروش باقالی را بگیرد که خواص بسیاری هم دارد اما یک بانک یا موسسه بدون مجوز و یک شبه کلاه خیلی ها را بر می دارد. شاید ما در باقالی ها هستیم یا مسئولین به باقالی عمو غلامرضا علاقه ای ندارند، چون تجربه نشان داده است مسئولین ما به هر چه علاقمند می شوند در حد نجومی ! رشد می کند.

داود آجی تاجماه

دیدگاه شما

آخرین اخبار