نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. ارديبهشت 1396 - 14:35   |   کد مطلب: 22463
امام جمعه ملایر گفت: برکت علم هر کسی در گرو تعطیم و تکریم استاد است و در واقع تجلیل از مقام معلم سبب برکت در علم و دانش می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین برقراری در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به جایگاه رفیع مقام معلمی در اسلام اظهار داشت: معلمی در راه انسان مایه امید به آینده و نوری  برای بشریت است.

وی روز معلم را بهانه ای برای تجلیل از جایگاه بلند مقام معلم عنوان کرد و گفت: در این روز همه دل‌ها و همه ذهن‌ها متوجه مقام معلم می‌شود.

 امام جمعه ملایر با اشاره به روایاتی درباره جایگاه و مقام معلمی اظهار کرد: طبق روایت کسانی  از مقام معلم تجلیل کرده از علم خودشان خیر می‌بینند.

وی تجلیل از مقام معلم را وسیله ای برای تقرب بیشتر به علم دانست و گفت: کسانی که از زحمات معلم غافل می‌شوند از علم خیری نمی‌بینند.

حجت الاسلام برقراری تاکید کرد:  برکت علم هر کسی در گرو تعطیم و تکریم استاد است و در واقع تجلیل از مقام معلم سبب برکت در علم و دانش می‌شود.

وی گفت: هر سال یک روز  یک هفته به عنوان نمادین برای تجلیل از جایگاه معلم در نظر گرفته شده است اما  این باید خط فکری و حرکت عملی ما برای تجلیل از مقام معلم بوده و همواره باید قدردان آنان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر هم با تبریک فرا رسیدن روز معلم اظهار داشت:  این مناسبت علاوه بر یادآوری تجلیل و تکریم از مقام معلم تلنگری به جامعه برای دانستن قدر علم است.

غلامرضا جمالی زاده افزود: امروز علی رغم تمام فعالیت‌هایی که در بحث آموزش شده بعضی مفاهیم علی و آموزشی در حاشیه دیده می شود اما این مناسبت‌ها باعث بهتر دیده شدن جایگاه علم و دانش است.

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار