نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

7. ارديبهشت 1396 - 0:08   |   کد مطلب: 22419
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر قدرت داشم هیئت هوش یاب در کشور راه انداخته تا انسان‌های بااستعداد در کشور را شناسایی کنند.

به گزارش ملایری‌ها؛ آیت‌الله احمد احمدی در آیین بزرگداشت حکیم مادستان در دانشگاه آزاد ملایر تلف کردن وقت افراد را تلف کردن مالشان دانست اظهار داشت: خلاف وعده عمل کردن چه کلاس‌های دانشجویی چه منتظر گذاشتن جمعی را و از بین بردن وقتشان را همانند تلف کردن زندگی و مالشان است.

آیت‌الله احمدی افزود: باید به قرارها سر موقع رسید تلف کردن وقت اشخاص تلف کردن عمر آنان و تلف کردن زندگی آنان است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات در سازمان سمت بیان کرد: در این سازمان اهتمام شد تا زبان فارسی قابل‌فهم باشد و بتوان تمام کتاب‌ها را فارسی آمیز کرد و امروز نزدیک به 40 میلیون کتاب با زبان سلیس فارسی نوشته‌شده است.

وی عمر سرمایه را سرمایه‌ای بدون بازگشت عنوان کرد و افزود: همان‌گونه که در احادیث بیان‌شده است باید قدر عمر را دانست و در آخرت باید جواب گوی آن بود و همواره باید حواسمان به عمر باشد که چگونه مصرف می‌شود.

آیت‌الله احمدی با اشاره به کمک‌هایی که به تفسیر المیزان کرده بیان کرد: برخی از لغات استفاده شد در جلدهای اول این کتاب ثقیل بوده و با توجه به شناخت من از ادبیات عرب از جلد هفتم تا هشتم تا آخر در اصلاح لغت‌ها به علامه طباطبایی کمک کردم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: من با علامه طباطبایی زندگی می‌کنم و علامه طباطبایی هیچ‌گاه در کلاس‌های خود پرخاش نمی‌کرد، در تألیفات خود هیچ‌گاه به کسی توهین نکرده است و همواره با شاگردان با مهربانی برخورد می‌کرد.

وی گفت: اگر قدرت داشم هیئت هوش یاب در کشور راه انداخته تا انسان‌های بااستعداد در کشور را شناسایی کنند همان‌گونه که در سایر کشورها نیز این امر انجام می‌شود.

آیت‌الله احمدی با تأکید انجام کار برای خدا بیان کرد: اگر کار برای خدا انجام شود همواره پیروزی در آن است.

وی با اشاره به فضیلت‌های امام علی (ع) بیان کرد: در نهج‌البلاغه چندین باز از علم غیب استفاده‌شده است و پیش‌بینی‌هایی از آینده شده است.

وی با اشاره به مقام معلم و تعلیم بیان کرد: تأثیری که کار معلمی دارد در کارهای دیگر وجود ندارد و آموزگاران باید به‌گونه‌ای باشند که دانشجویان هم از رفتار و هم گفتار آنان درس بگیرند.

امام‌جمعه ملایر هم در این آیین اظهار داشت: تجلیل از فیلسوف بزرگوار آیت‌الله احمدی تجلیل از علم، معرفت فقاهت، فلسفه و دانش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر برقراری گفت: همه ما باید سرمایه‌های علمی‌مان را باافتخار معرفی کنیم و تا می‌توانیم مقام و منزلت علم را تجلیل کرده تا حق علم را ادا کرده باشیم.

وی افزود: کسانی که بازندگی آیت‌الله احمدی آشنا باشند بر همچنین گوهر گران‌مایه‌ای افتخار می‌کنند.

امام‌جمعه ملایر گفت: این عالم بزرگوار در کلاس درس فقهای نامدار همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله مرعشی نجفی، آیت‌الله نوری همدانی، امام خمینی و علامه طباطبایی شاگردی کرده است.

وی تأکید کرد: اگر بخواهیم بگوییم هرکسی می‌خواهد عارف عالم علامه طباطبایی را درک کند می‌تواند آیت‌الله احمدی را ببیند.

حجت‌الاسلام برقراری گفت: هر کس با فلسفه تطبیقی و فلسفه دکانت آشنا شود باید پای درس این استاد فرزانه بنشیند.

وی گفت: شخصیت آیت‌الله احمدی بیش از 40 مقاله از خود به یادگار گذاشته و شاگردان متبحری را تربیت‌کرده و دانشگاه تربیت مدرس تهران تربیت مدرس قم از یادگاران وی است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار